logo
امروز : جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۴۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سخنگوی فراکسیون غذا و داروی مجلس:

کمبود ۳۰ قلم داروی اساسی در کشور/ باید پذیرفت که کیفیت داروهای تولید داخل هم‌سطح مشابه خارجی نیست

کمبود-۳۰-قلم-داروی-اساسی-در-کشور-باید-پذیرفت-که-کیفیت-داروهای-تولید-داخل-هم‌سطح-مشابه-خارجی-نیست

سخنگوی فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیع تولید و واردات دارو گفت: در ۳۰ قلم داروی اساسی کمبود داریم.

احمد بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تشکیل فراکسیون غذا و داروی مجلس اظهار کرد: فراکسیون غذا و دارو با توجه به اهمیت موضوع مواد غذایی و مواد دارویی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه این فراکسیون با هدف نظارت بیشتر بر واحدها و سازمانهای فعال در این زمینه تشکیل شده است، ابراز کرد: نحوه تهیه ، تولید، توزیع، واردات و صادرات دارو از جمله مواردی است که این فراکسیون به آن موضوعات خواهد پرداخت.

سخنگوی فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید و واردات مواد غذایی نیز مورد توجه ما است، خاطرنشان کرد: در این راستا اساسنامه‌ای خوبی برای فراکسیون تهیه شده و بیش از ۱۰۰ نفر نیز عضو هستند.

وی با تاکید بر اینکه این فراکسیون در بحث غذا و دارو نظر صاحب نظران این حوزه را دریافت خواهیم کرد، گفت: سعی می‌کنیم وظیفه اصلی خود را که نظارت بر اجرای قانون است را به خوبی انجام دهیم و اگر در جایی نیازی به تصویب قانون باشد نقش اساسی را ایفا خواهیم کرد.

بیگدلی با اشاره به وضعیت واردات دارو در کشور افزود: در چند سال گذشته و در همین دولت یازدهم ۳۵۰ قلم کمبود دارو داشتیم که اکنون به ۳۰ قلم رسیده است و با توجه به روند توسعه‌ای که وزارت بهداشت در پیش گرفته امیدواریم این مشکلات به مرور برطرف شود.

وی با بیان اینکه باید به بحث کمیت تولید دارو در کشور نیز اهمیت داده شود، عنوان کرد: این ۳۰ قلم دارو از داروهای اساسی هستند که ما در آنها کمبود داریم و باید  جبران شود.

سخنگوی فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی در مورد کیفیت تولید داروهای داخل نیز اظهار کرد: نمی‌توان گفت که داروهای ما کیفیت خیلی بالایی دارند اما با توجه به استانداردهای سازمان غذا و دارو تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه باید پذیرفت کیفیت داروهای تولید داخل ما هم سطح مشابه خارجی(اروپایی) نیست، ابراز کرد: داروهای ما از لحاظ پزشکی و علم پزشکی قابل قبول است.

بیگدلی تصریح کرد: تاکید ما این است که باید کیفیت داروهای تولید داخل افزایش یابد و در این راستا تولیدکنندگان دارو باید به این سمت نیز حرکت کنند.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر