logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۸
[ شناسه خبر : ۳۴۲۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
سلامت ورزشکاران ابهری تهدید می‌شود؛

مکمل‌های ورزشی خطری نهفته در کمین ورزشکاران ابهری

مکمل‌های-ورزشی-خطری-نهفته-در-کمین-ورزشکاران-ابهری
استفاده از مکمل‌های ورزشی غیرمجاز و فعالیت‌ در باشگاه‌های که مجوز ندارند سلامت ورزشکاران جوان ابهری را به خطر انداخته است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» بدنسازی ورزشی مفرح و ارزشمند است به همین دلایل این ورزش مورد توجه و اقبال جوانان و نوجوانان قرار گرفته و جزو ورزش‌های پرطرفدار محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

مردم از فعالیت باشگاه‌های غیرمجاز ورزشی در شهر ابهر و فروش مکمل‌های ورزشی غیرمجاز و ارائه برنامه‌های ورزشی غیراستاندارد بسیار گلایه دارند، متأسفانه تخلفاتی در باشگاه‌های ورزشی از جمله فروش بعضی مکمل‌های غیرمجاز با هزینه‌های گزاف که سلامتی ورزشکاری را به خطر می‌اندازد به خصوص که این مکمل‌ها در باشگا‌ه‌های غیرمجاز توزیع می‌شود، بی‌شک هم ورزشکار و هم خانواده فرد ورزشکار دچار مشکلات فراوانی می‌شوند.

شهروند ابهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «موج رسا» گفت: یکی از جوانان ابهری بدون تحقیق با فعالیت در این باشگاه‌ها و حتی خرید مکمل‌ها که به آسانی در فضای مجازی به فروش می‌رسد جان و سلامتی خود را به خطر انداخته و حتی خانواده‌ خود را نیز با مشکلاتی روبرو کرده است که گاهی این مشکلات قابل حل شدن نیستند، در این باشگاه‌ها که خارج از قواعد و قانون دایر هستند، مشکل دیگری هم وجود دارد و آن دریافت تعرفه‌های غیرقانونی بود. پس از نظر ارائه خدمات به مشتری که همان ورزشکار است هم مشکلاتی به این شکل وجود دارد. 

شهروند دیگری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «موج رسا» خاطرنشان کرد: در باشگاه‌ها برخی چارچوب‌ها رعایت نمی‌شود. به عنوان مثال از مربی‌هایی که مجوز فعالیت دارند، استفاده نمی‌کنند و برخی مکمل‌ها استفاده می‌شود که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

خانواده‌ها در خصوص باشگاه‌ها و محیط‌های ورزشی دقت کنند

علی مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج رسا» گفت: در سال ۱۴۰۰، ۵۳ باشگاه ورزشی در شهرستان وجود داشت که از این تعداد ۴۲ باشگاه نه تمدید شده و نه مجوز داشتند. از تیرماه سال گذشته با کمک همکاران مربوطه باشگاه‌های دارای مجوز به ۹۰ مورد رسیده است.

مقدم تصريح کرد: به برکت دولت انقلابی درگاه ملی دریافت مجوز، برای تکریم ارباب رجوع شروع به کار کرده است، باشگا‌ه‌هایی بودند که از سال ۹۷ درگیر دریافت مجوز بوده‌اند ولی با راه‌اندازی این سامانه در عرض یک ماه توانستند مجوز بگیرند.

وی با بیان اینکه از خانواده‌ها درخواست داریم که نسبت به باشگاه‌ها حتماً بررسی‌های لازم را انجام دهند، گفت: لازم است که این باشگاه‌ها دارای مجوز و کارت مربیگری باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: متأسفانه در شهرستان با توجه به اینکه به اماکن و نیروی انتظامی نیز در خصوص باشگاه بدون مجوز جهت پلمب نامه زده‌ بودیم اما در اثر بی‌توجهی ارگان‌های مربوطه جوان ۱۹ ساله ابهری که در این باشگاه فعالیت کرده و به دلیل استفاده از داروهای غیرمجاز بدنسازی کلیه و کبد خود را از دست داده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ابهر گفت: اداره ورزش شهرستان ابهر دارای ۳۲ مورد اماکن دولتی اعم از روباز، چمن و خاکی و ۸۵ هیأت ورزشی فعال در شهرستان ابهر است، باشگاه‌هایی وجود دارند که مجوز نداشته یا تاریخ مجوز آن‌ها منقضی شده است. برای انجام نظارت بهتر و اینکه مردم در استفاده از خدمات باشگاه‌ها با مشکلی مواجه نشوند، بنا شد باشگاه‌های مجوزدار و بدون مجوز تفکیک شوند.

مقدم با تأکید بر پالایش باشگاه‌ها گفت: در این خصوص دو باشگاه بدون مجوز پلمب شد، در خصوص رتبه‌بندی باشگاه‌ها، چه دولتی و چه خصوصی این باشگاه‌ها قیمت مشخصی نداشتند و بخشنامه رتبه‌بندی باشگاه‌ها ابلاغ شده و در حال بررسی و تعیین رتبه برای باشگاه‌ها هستیم، به محض اتمام، رتبه‌ و قیمت‌ها به باشگاه‌ها و شورای اداری ابلاغ خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: طبق نامه هیأت وزیران، در این رتبه‌بندی‌ها استان‌ها نیز رتبه‌بندی شدند و استان زنجان در رتبه دو قرار گرفته و در ابهر باشگاهی تأسیس شده که حتی در استان‌های دیگر نمونه‌ای از آن وجود ندارد و جزء باشگاه‌های درجه یک استان است و بنابراین نرخ آن نسبت به بقیه باشگاه‌ها متفاوت خواهد بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر