logo
امروز : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۴۱۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

سیاست کاهش فرزند‌آوری اهداف شوم دشمنان انقلاب اسلامی است

سیاست-کاهش-فرزند‌آوری-اهداف-شوم-دشمنان-انقلاب-اسلامی-است-
امام جمعه ماهنشان با اشاره به اهداف دشمن در حوزه جمعیت و فرزند‌آوری گفت: سیاست کاهش فرزند‌آوری اهداف شوم دشمنان انقلاب اسلامی در جامعه است.

حجت‌الاسلام علی اکبری در گفتگو با خبرنگار «موج رسا» گفت: شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر تبلیغ و نقشه دشمن برای کاهش فرزند آوری و جمعیت است که از صد سال پیش برای آن برنامه‌ریزی شده بود.

بیشتر بخوانید

وی تاکید کرد: متاسفانه رشد جمعیت در ایران زیر یک درصد است و از عوامل موثر در تشدید بحران جمعیت می‌توان به افزایش سن ازدواج، کاهش تمایل به ازدواج اشاره کرد.

امام جمعه ماهنشان اذعان کرد: افزایش نرخ طلاق، افزایش نرخ ناباروری، بی‌حوصلگی، فرار از مسئولیت و مشکلات خانوادگی و اقتصادی از دیگر مشکلات کاهش فرزند آوری در کشور است.

وی بیان کرد: چالش‌های عمده برای تعادل جمعیت یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های توسعه و رشد اقتصادی و اجتماعی کشور است و نیروی انسانی به عنوان سرمایه هر کشور به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام اکبری گفت: مسائل فرهنگی بیشتر از مسائل اقتصادی در تمایل به افزایش جمعیت دخیل است، چرا که در گذشته خانواده‌های با وضعیت اقتصادی ضعیف صاحب چندین فرزند بودند.

وی خاطرنشان کرد: آینده‌نگری و توجه به آموزه‌های دینی باعث افزایش جمعیت و عدم توجه به آینده و بی‌توجهی به آموزه‌های دینی باعث کاهش جمعیت می‌شود.

امام جمعه ماهنشان تاکید کرد: جمعیت یکی از مولفه‌های قدرت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و نظامی به شمار می‌آید و مولفه‌های مذکور از طریق جمعیت سالمند حاصل نمی‌شود و سالمندی جمعیت باعث تحمیل هزینه به جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: آنچه که به حفظ اقتدار ملی کمک می‌کند داشتن جمعیتی جوان، بانشاط آماده به اشتغال و آماده به کار در عرصه‌های اجتماعی، تولیدی، اقتصادی و حاکمیتی است تا بتوانند اهداف کشور را به سرمنزل مقصود برسانند.

حجت‌الاسلام اکبری تاکید کرد: اگر بخواهیم در عرصه‌های مختلف کشور پیشرفت کنیم باید جمعیت جوان داشته باشیم در غیر این صورت پیشرفت حاصل نمی‌شود‌.

وی افزود: اگر کشور به تله جمعیتی گرفتار شود ۳۰ سال طول می‌کشد تا کشور پیر دوباره جوان شود.

امام جمعه ماهنشان ادامه داد: در سال ۱۴۸۰ کشور ایران با دارا بودن ۳۱ میلیون نفر جمعیت و ۶۵ درصد بالای ۷۰ سال، جوانی نیست که کاری برای افراد سالخورده انجام دهد.

وی اذعان کرد: این مسئله آنقدر مهم است که رهبر معظم انقلاب به صورت مکرر به آن اشاره کردند‌.

حجت‌الاسلام اکبری خاطر نشان کرد:  تلاش برای جوانی جمعیت یکی از ضروری‌ترین فرائض برای همگان محسوب می‌شود‌ و تمامی مسئولان و مردم جامعه باید قدمی در این راه بردارند تا کشور به تله جمعیتی نیفتد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر