logo
امروز : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۴
[ شناسه خبر : ۳۴۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان خبر داد

اقامه نماز مغرب و عشاء در 87 درصد مساجد شهری زنجان/ دوره آموزشی کلید بهشت به صورت مستمر در زنجان برگزار می شود

اقامه-نماز-مغرب-و-عشاء-در-87-درصد-مساجد-شهری-زنجان-دوره-آموزشی-کلید-بهشت-به-صورت-مستمر-در-زنجان-برگزار-می-شود-

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: در 87 درصد مساجد شهری نماز مغرب و عشاء اقامه می‌ شود.

سعید ناصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; ،اظهار داشت: دوره آموزشی نماز "کلید بهشت" در دوره جدید برای 210 نفر از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه آشنایی افراد با مفاهیم و اسرار نماز از اهداف برگزاری این دوره است،خاطرنشان کرد: دلیل اقامه نماز، آمادگی برای نماز، آموزش نماز و احکام نماز  از دیگر اهداف این طرح محسوب می شود.

این مسئول برضرورت ترویج معارف نماز و فرهنگ درست خوانی نماز تاکید کرد و گفت: آشنایی مخاطبان با احکام نماز و تصحیح قرائت نماز از دیگر اهداف است.

ناصری با بیان اینکه احیاء و ترویج نماز ضروری است و در این زمینه از همه ظرفیت ها استفاده می شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی های ستاد اقامه نماز استان برای تشویق دانش ‌آموزان به ادای فریضه نماز، ادامه داد: در حال حاضر در 606 باب از مدارس استان زنجان نماز به جماعت اقامه می‌ شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 189 باب مسجد در استان زنجان وجود دارد،گفت: یکی از راهکارهای ترویج فریضه نماز و ترغیب مردم به سوی آن ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله ساخت مسجد است.

ناصری با اشاره به اینکه از کل مساجد استان 916 مسجد در 935 روستا قرار گرفته است،افزود:  273 مسجد نیز در 21 شهر استان مستقر است.

ناصری با بیان اینکه در 87 درصد مساجد شهری نماز مغرب و عشاء اقامه می‌ شود، گفت: در 69 درصد مساجد شهری نماز جماعت ظهر و عصر و در 18 درصد مساجد شهری نماز صبح به جماعت اقامه می‌ شود.

وی گفت: در هفت مسجد روستایی نیز  نماز صبح اقامه می شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان ادامه داد: در شهرهایی مثل صائین قلعه، هیدج، شریف آباد، زرین آباد، قیدار، گرماب، بزینه‌رود، سجاس، سهرورد، کرسف، نوبهار، چورزق نیز 100 درصد مساجد شهری در نماز مغرب و عشاء فعال هستند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر