logo
امروز : جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۵
[ شناسه خبر : ۳۴۱۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

جهت دهی دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای مورد توجه قرار گیرد

جهت-دهی-دانش‌آموزان-به-رشته‌های-فنی-و-حرفه‌ای-مورد-توجه-قرار-گیرد
استاندار زنجان با بیان اینکه ایجاد انگیزه لازم جهت فراگیری رشته‌های فنی و حرفه ای در دانش آموزان امری مهم است گفت: جهت دهی دانش آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای در زنجان باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محسن افشارچی روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه برنامه‌ریزی هدفمند برای کشف استعدادها در دانش آموزان باعث بروز تاثیرات مثبت روحی و جسمی در دانش آموزان خواهد شد گفت: پیگیری منظم این امور منجر به پیشرفت می‌گردد.

بیشتر بخوانید

وی گفت: سیاست‌های جهت دهی دانش آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای امری مهم است که آموزش و پرورش باید مد نظر داشته باشد تا دانش آموزان بتوانند در کنار تحصیل موفقیت‌های بیشتری را کسب کنند و به دانش و مهارت‌های لازم برسند.

استاندار زنجان عنوان کرد: در هر جلسه یک طرح و موضوع خاصی مورد پیگیری قرار گیرد تا با توجه موضوع مورد بررسی هم افزایی مناسب صورت پذیرد و داشتن طرح کلی برای مسائل تربیتی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش زنجان گفت: امسال در حوزه برنامه‌های پرورشی در استان در قالب برنامه فراگیر پرورشی هزار و 88 مدرسه در استان زنجان نماز جماعت دایر است و استقبال خوبی از طرف دانش آموزان مدارس استان زنجان در این امر انجام شده است.

حسین میرزایی ابراز کرد: سامانه سینا توسط  آموزش و پرورش sina.medu.ir در مدارس استان طراحی شده است که در سامانه در سطح مدارس استان فعال است و تمام فعالیت‌های پرورشی صورت گرفته از جمله اقامه نماز در مدارس در آن ثبت می‌گردد.

میرزایی گفت: طبق برنامه‌های ثبت شده در "سامانه سینا" 619  نمازخانه مستقل مختص مدارس، ۲۱۲ نمازخانه کلاسی و ۸۰ مورد چند منظوره  مساجد هم جوار مدرسه برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش زنجان افزود: 260 نفر از ائمه جماعت مدارس از روحانیان و ۵۱۶ نفر نیز از فرهنگیان در نماز جماعت حضور فعال دارند.

میرزایی افزود: امسال در حوزه پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان در قالب برنامه پرورشی فعالیت دارد که با  هدف کلی ایمان، امید، نشاط، خود مراقبتی و خردورزی در بین دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

 

 

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر