logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۳
[ شناسه خبر : ۳۴۱۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

کشور ما یکی از کشورهای ضعیف در دنیا در حوزه اخذ مالیات است

کشور-ما-یکی-از-کشورهای-ضعیف-در-دنیا-در-حوزه-اخذ-مالیات-است
امام جمعه ابهر گفت: کشور ما یکی از کشورهای ضعیف در دنیا در حوزه اخذ مالیات است و شاهد فرار مالیاتی بسیاری از افراد پولدار با گردش اقتصادی بالا هستیم.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌های دوم نماز جمعه ابهر با دعوت از نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با اشاره به گزارش‌هایی مبنی بر حرمت‌شکنی یکی از مجموعه‌های فرهنگی شهرستان، عنوان کرد: گزارش‌ها حاکی از برگزاری مجالس مختلط و حرام به بهانه گردشگری در این مجموعه وجود دارد.

بیشتر بخوانید

وی با تأکید بر اینکه کسانی که در این قبیل مجموعه‌ها جمع می‌شوند گردشگر و توریست نیستند افزود: توریست یک تعریف و فرهنگ خاص خود را دارد به‌طوری که یک توریست به خاطر دیدن فرهنگ کشورها، مناطق مورد نظر خود سفر می‌کند.

حجت‌الاسلام مرادپور با اشاره به اینکه کشور ما یک کشور اسلامی است، ادامه داد: اگر هنر داریم باید برای دیدن فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی خود توریست جذب کنیم.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه کسانی که به مکه سفر می‌کنند بیشتر به علت به جای آوردن مناسک حج می‌روند، گفت: کشور ما نیز جاذبه‌های فرهنگی و اسلامی زیادی دارد که نیازمند معرفی است. 

این مسئول با تاکید بر اینکه کسی که مسئول است باید بیاید به مردم توضیح دهد که چرا نمی‌تواند با این قبیل مجموعه‌ها برخورد کند،اضافه کرد: درهای مجموعه‌های فساد که چندین بار اقدام به هنجارشکنی و بی‌توجهی به اخطارها در زمینه رعایت شئونات اسلامی می‌کنند باید بسته شود.

حجت‌الاسلام مرادپور با اشاره به اثرات عملیات ۱۵ مهر و ۷ اکتبر، گفت: ابعاد مختلف این عملیات هنوز در حال شکفته شدن و دیده شدن است و تحلیلگران هر روز تحلیل‌های جدید از این عملیات ارائه می‌دهند.

خطیب نماز جمعه ابهر با بیان اینکه تمام قدرت‌های دنیا می‌خواستند یک خاورمیانه جدید با محوریت اسرائیل تعریف کنند اضافه کرد بعد از چند سال شاهد شکل‌گیری خاورمیانه جدید به نفع جهان اسلام و محور مقاومت هستیم.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه اخبار جدی وجود دارد که اگر حماس این حمله را انجام نمی‌داد خود اسرائیل آماده حمله بود عنوان کرد: در حال حاضر شاهد این هستیم که تمام منطقه و افکار عمومی جهان بر علیه سیاست‌های اسرائیل به پا خاسته است.

حجت‌الاسلام مرادپور با تاکید بر اینکه یک مبارزه و یک مقاومت جدید در حال شکل‌گیری است توضیح داد: در یمن شاهد توقیف کشتی‌های اسرائیلی هستیم و در عراق نیز شاهد بمباران پایگاه‌های آمریکا و عین‌الاسد هستیم که این قبیل موضوعات بیان‌گر این است که در جهان قدرت از دست آمریکا به دست مقاومت افتاده است.

امام جمعه ابهر در ادامه با اشاره به اینکه دولت انقلابی شش کلان پروژه دارد که حتی برخی از دولت‌ها به آن نمی‌اندیشیدند توضیح داد: یکی از طرح‌های دولت هدفمندسازی یارانه بود که اصلاح شده، هرچند شاید هنوز کامل نشده باشد.

خطیب نماز جمعه ابهر با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات دولت در حوزه مسکن با قول ساخت ۴ هزار است تصریح کرد: هر چند برخی از انتقادات در این زمینه وجود دارد اما پروژه‌ها در حال انجام است.

حجت‌الاسلام مرادپور با تاکید بر اینکه یک مسکن یکی از موضوعات اساسی کشور محسوب می‌شود اضافه کرد: یک مدت به این موضوع پرداخته نشد که همین غفلت سبب گرفتاری مردم شد.

 امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه مولدسازی دارایی‌های دولت یکی دیگر از این طرح‌هاست، افزود: دولت دارایی‌هایی دارد که در چرخه خدمت به مردم قرار نمی‌گیرد که با مولد سازی بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود و حرکت خوبی است. 

خطیب نماز جمعه ابهر با اشاره به اختصاص بی‌ضابطه ارز ترجیحی به واردات کالاهای اساسی، عنوان کرد: یکی از مصداق‌ها در این زمینه چای دبش بود که نگرانی وجود دارد که مشابه این اقدام در واردات کالاهای دیگر نیز باشد لذا باید دولت حواسش به این موضوع باشد.

حجت‌الاسلام مرادپور با تأکید بر اینکه ارز ترجیحی فسادآور است و باید نسبت به آن رسیدگی شود، تصریح کرد: از خوبی‌های این دولت این است که خط قرمز و آدم ویژه ندارد و در برخورد با فساد جدی است.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه یکی دیگر از طرح‌ها نیز بحث اصلاح ساختار مالیاتی است متذکر شد: کشور ما یکی از کشورهای ضعیف در دنیا در حوزه اخذ مالیات است و شاهد فرار مالیاتی بسیاری از افراد پولدار با گردش اقتصادی بالا هستیم.

وی با اشاره به اینکه در ابهر از ابتدای سال تاکنون از حوزه مالیات مبلغ خوبی به شهرداری‌ و دهیاری‌ها ابهر داده شده است، توضیح داد: پیشنهاد من این است که هم شهرداران و هم دهیاران طرح‌هایی که از طریق این اعتبارات انجام می‌شود اطلاع‌رسانی کنند. 

خطیب نماز جمعه ابهر با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات اذعان کرد: در نزدیکی انتخابات باید از بی‌اخلاقی پرهیز کنیم و این قبیل اقدامات را تقبیح کنیم و به جای اینها به مسائل و گفتمان‌های اساسی و همچنین مشکلات بر زمین مانده بپردازیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر