logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۳۹۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

شهید شهریاری یک تفکر و یک حرکت برای فتح هستند

شهید-شهریاری-یک-تفکر-و-یک-حرکت-برای-فتح-هستند-
استاندار زنجان گفت: شهید شهریاری به خاطر چند معادله؛ شهید شهریاری نیست بلکه این شهید بزرگوار یک تفکر و یک حرکت برای فتح محور بوده که چنین اتفاق بزرگی را رقم زدند و توانستند از مسئله پیچیده‌ای گره‌گشایی کنند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محسن افشارچی در سیزدهمین یادواره شهید مجید شهریاری اظهار داشت: ایشان شهید علم هسته‌ای هستند و نام و یادشان همواره ماندگار خواهد بود. 

بیشتر بخوانید

وی در ادامه افزود: علم مهمترین ابزار سلطه، تولید ثروت و پیشرفت است به عبارتی علم در حوزه‌های عادی و حوزه‌های نظامی استفاده می‌شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه کشور‌های سلطه‌گر با تولید علم برای مردم خود اعتماد بنفس ایجاد می‌کنند، گفت: گاها از این علم ابزارهای خوف‌ناکی ایجاد می‌کنند که عموما در سایر کشور‌ها استفاده می‌شود به عبارتی این ابزارها آورده آنچنانی ندارد اما هزینه بالایی را برای تولید داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه سینما و ورزش نیز به نحوی ابزار سلطه هستند، ادامه داد: در حوزه رسانه نیز شرایط به همین روال است به عبارتی همین نگاه‌ها سبب ایجاد دوگانگی پیشرفت و توقف می‌شود مثلا استقلال و وابستگی، اعتماد بنفس و انفعال.

افشارچی با اشاره به اینکه کشورهای سلطه‌گر با ابزارآلات موجود صدور جهان‌بینی می‌کنند؛ گفت: سازو کار کاملا دقیق است به عبارتی جهان را مجبور می‌کنند با نگاه آنان زندگی کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نظام سلطه در دانشگاه‌ها متاع دسته دوم، لازم دارد؛ تصریح کرد: به عبارتی نظام سلطه تلاش می‌کند تا مسیری که خود رفته را به بقیه تلقین کند تا راه و روش آن‌ها ادامه دار باشد.

استاندار زنجان ادامه داد: اما مجید شهریاری فردی بود که خود را به متاع دسته دوم قانع نمی‌کند، بلکه به دنبال ایجاد زیرساخت رفته و حتی مسیری مشخص برای خود انتخاب می‌کند.

وی بیان کرد: ایشان گره‌ای از جمهوری اسلامی ایران بازکرده است که در تمام میزهای مذاکره گفته می‌شود تمام ارکان هست و نمی‌توان کاری کرد بنابراین دشمن تمام ابعاد را سنجید و ایشان را ترور و به شهادت رساند. 

افشارچی با اشاره به اینکه شهید با تمام قوا حرکت کرد و تلاش ایشان نتیجه داد، گفت: ایشان شهید تلاش، تقوا، دورنظری است و خیلی‌ها شاید نبوغ ایشان را داشته باشند اما زمانی که وارد چرخه نظام سلطه می‌شویم به پیچ و مهره کوچک تبدیل می‌شویم و وجودما چندان تاثیری در سیستم ندارد اما شهید شهریاری فرق داشت.

افشارچی اذعان کرد: ایشان به خاطر چند معادله؛ شهید شهریاری نیستند بلکه ایشان یک تفکر هستند یک حرکت هستند که چنین اتفاق بزرگی رقم زدند و توانسته‌اند از مسئله پیچیده‌ای گره‌گشایی کنند و همین حرکت و نگاه سبب فتح می‌شود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر