logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۲
[ شناسه خبر : ۳۳۸۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیر حوزه علمیه زینب کبری(س) شهرستان ماهنشان در گفتگو با موج‌رسا:

حضرت زهرا (س) الگوی برجسته جهاد تبیین در طول تاریخ است

حضرت-زهرا-(س)-الگوی-برجسته-جهاد-تبیین-در-طول-تاریخ-است-
مدیر حوزه علمیه زینب کبری(س) شهرستان ماهنشان با بیان اینکه حضرت زهرا (س) برای زنده نگه داشتن اسلام ناب محمدی (ص) تمام سعی خود را به کار بردند و در راه جهاد تبیین و روشنگری از همه چیز خود گذشت گفت: حضرت زهرا(س) الگوی جهاد تبیین در طول تاریخ است.

سهیلا رحمانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها محور آفرینش و مقام ام ابیها دارد گفت: ایشان تکیه گاه رسالت، امامت و پیوند دهنده امت با این مفاهیم عظیم و پرمعنا است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: او مادر است، مادر واضح ترین و روشن ترین مفاهیم‌هاست. با او فداکاری، ایثار، پناهگاه بودن، پیوند دهنده دل‌ها و مرکز عطوفت ومهربانی معنا می‌شود، بانویی که جریان ساز بوده و ایستایی و توقف در میدان‌های فکری وسیاسی برای او معنا و مفهومی ندارد.

مدیر حوزه علمیه زینب کبری(س) شهرستان ماهنشان عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) در زمان جنگ به یاری رزمندگان اسلام می‌شتابد و در زمان صلح گره‌های فکری مردم را می‌گشاید و آنان را با مکتب وحی و مفاهیم توحیدی آشنا می‌سازد.

رحمانی ابراز کرد: ایشان همسایگان را مورد عطوفت و لطف خود قرار داده و در پیوند دادن روابط قلبی همسایگان نقش آفرینی می‌کند و در خانواده فرزندانی با محبت و با صلابت، اندیشمند و نقش آفرین تربیت نموده و به عنوان یک مادر بی نظیر و پر از عقل و درایت در گیتی اسوه پایدار و خدشه ناپذیر به جایگاه والایی می‌رسد.

وی تاکید کرد: تمام خوبی‌ها را خداوند در وجود ایشان جمع و تا قیامت به خیر کثیر بودن حضرتش با نزول سوره کوثر شهادت داد و قرار و مشیت خداوند بر این شد که نسل او تا قیامت محور و مرکز عالم هستی باشد.

 مدیر حوزه علمیه زینب کبری(س) شهرستان ماهنشان ابراز کرد: نسلی که سرچشمه همه خیرات و برکات است و امت با حلقه زدن در دور شمع وجودشان به سعادت و عاقبت خیری نائل می‌آیند.

رحمانی تصریح کرد: حضرت صدیقه طاهره هنوز هم پس از سال‌ها مایه انس و آرامش کسانی است که با او پیوند قلبی و دلی دارند و نقش مادری را در سراسر عالم بخوبی ایفا می‌کند.

وی گفت: دنیایی که دنبال به فضاحت کشاندن مفهوم مادر است، دختر رسالت الگویی بی بدیل در همه عرصه‌های زندگی بشری، تفکرات پوچ و بی محتوای شرق و غرب را به چالش کشیده است.

مدیر حوزه علمیه زینب کبری(س) شهرستان ماهنشان تاکید کرد: در همسرداری بهترین الگو ودر تربیت فرزند و نسل توحیدی شخصیتی متبحر و استاد است و در ایجاد پیوندهای اجتماعی یک رهبر کم نظیر است.

رحمانی گفت: در مهربانی و عطوفت، زهد و تقوا، دینداری، صبر ومدارا، مسئولیت پذیری در خانواده واجتماع، عفت و حجاب و پاکدامنی و آنچه شرافت و بزرگی محسوب می‌شود، چنان مقامی دارد که عالم به احترامش تا قیامت قیام خواهد نمود.

وی عنوان کرد: آنجا که لازم است از ساحت خلیفه الهی دفاع کند، او وارد میدان کارزار شده و به عنوان بزرگترین حامی ولایت و امامت از بی ثمر شدن رسالت آخرین فرستاده الهی جلوگیری نمود و با نقش آفرینی و مسئولیت پذیری با وصیت نامه‌ای سیاسی اهداف شیطانی سقیفه را خنثی کرد.

مدیر حوزه علمیه زینب کبری(س) شهرستان ماهنشان ابراز کرد: او باورش بر این بود که علی همانند کعبه است و برای طوافش باید دور او جمع شد. حتی راضی نبود کسی با علی به تندی سخن بگوید و درشت خویی نماید.

رحمانی ابراز کرد: زهرا (س) دلش راضی نمی‌شد اشخاصی که هیچ معرفتی به ساحت مقدس جانشین رسالت ندارند، کوچکترین بی حرمتی نسبت به مولایش مرتکب شوند.

وی تاکید کرد:  آن بود که گفت علی جان،  شاید این نادانها از من خجالت بکشند و از در خانه تو متفرق شوند. بله مادر است دیگر مادر آفرینش که باید بی صدا بسوزد تا مکتب علی بماند.

مدیر حوزه علمیه زینب کبری(س) شهرستان ماهنشان عنوان کرد: اما افسوس از وجود نازنین حضرتش حیا نکردند و درگاه با عظمت او را به آتش جهل و کینه سوزاندند و بیشتر از سوختن در، قلب مادر سوخت و تحت فشار قرار گرفت.

رحمانی ابراز کرد: او بر مظلومیت ولایت روضه خانگی بر پا کرد و آنقدر ندبه خواند که عده‌ای به حضرت امیر علیه السلام معترض شدند که زهرا یا روزها بگرید یا شبها و بیت الاحزان فاطمه ندای غربت علی را در زمین و هستی سر داد و به امت رسالت نهیب زد که اگر ولایت را تنها بگذارید قطعا ماجرایی هولناکتر از غدیر بنام کربلا سر راهتان خواهد آمد و دشمن شما را به قتلگاه ذلت خواهد کشاند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر