logo
امروز : جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۷
[ شناسه خبر : ۳۳۷۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده خبر داد:

190 هزار گندم از کشاورزان خدابنده ای خریداری شد

190-هزار-گندم-از-کشاورزان-خدابنده-ای-خریداری-شد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: با پیش بینی حدود 250هزار تن گندم، بالغ بر 190 هزار گندم از کشاورزان خدابنده ای خریداری شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»اسداللهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار نسیم اشراق به مجموعه اقدامات و فعالیتهای انجام شده در حوزه کشاورزی این شهرستان در سال جاری اشاره و گفت: در صنعت تولید و برداشت گندم شهرستان خدابنده با پیش بینی حدود 250هزار تن گندم، بالغ بر 190 هزار گندم از کشاورزان خریداری شد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه ظرفیت سیلوهای ما به بیش از 20هزارتن می‌رسد افزود: پول گندم کاران زحمت کش شهرستان خدابنده و هم چنین کل کشور از سوی دولت پرداخت و به طور کامل تسویه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده اشاره ای به وجود و ظرفیت کرد و بیان داشت: 110 هزار هکتار از زمین‌های خدابنده زیر کشت دانه‌های روغنی است.

اسدالهی در ادامه به زیر کشت رفتن گندم‌های آبی و دیم اشاره و افزود: چیزی بالغ بر 150 هزار هکتار گندم آبی و 6 هزار هکتار دیم در شهرستان خدابنده انجام می‌شود.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده به وجود سامانه فعالیت کشاورزی از لحاظ کود و فرآوردهای کودی تاکید کرد و گفت: کشاورزان می‌توانند از طریق این سامانه کودهای مورد نیاز خود را تامین کنند.

اسدالهی بر حضور اکیپ نظارت شهرستان و استان اشاره و از کشاورزان درخواست کرد: جهت کاشت محصولات کشاورزی به خصوص در بحث گندم به تاریخ و زمان کشت توجه بیشتری کنند.

وی در ادامه به حوزه محصولات باغی اشاره ای کرد و گفت: سیب و گردو دو عمده محصول شهرستان خدابنده است و امسال با توجه به شرایط جوی آب و هوایی و سرما زدگی، باعث کاهش برداشت این دو محصول شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های هم جوار ما مثل ابهر و خرمدره بیشترین سرمازدگی را شاهد بودیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده به رتبه نخست سه محصول شهرستان در تولید اشاره کرد و گفت:گندم،سیب زمینی،علوفه، رتبه‌های ای اول در سطح استان زنجان هستند.

ااسداللهی در پایان به برنامه‌ای در دست اقدام از لحاظ عمرانی،کشاورزی مثل آبیاری نوین،کانال کشی و لوله گذاری در روستاها اشاره کرد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر