logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۳
[ شناسه خبر : ۳۳۷۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

نوجوانان با شایستگی حذف شدند

نوجوانان-با-شایستگی-حذف-شدند
پیشکسوت و کارشناس فوتبال ایران ضمن تمجید از عملکرد تیم نوجوانان ایران در جام جهانی کمتر از ۱۷ سال، نحوه بازی تیم بزرگسالان ایران در دیدار برابر ازبکستان در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ابراهیم قاسمپور پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به شکست تیم نوجوانان ایران مقابل مراکش و حذف از مسابقات جام جهانی کمتر ۱۷ سال، اظهار داشت: تیم نوجوانان ایران تیم شایسته‌ای بود اما گاهی اوقات اتفاقاتی رخ می‌دهد که جزو بی‌ رحمی‌های فوتبال است. نوجوانان ایران بازی پایاپایی را برابر مراکش به نمایش گذاشتند و حتی گل اول بازی را هم زدند اما در نهایت در ضربات پنالتی شکست خوردند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: تیم نوجوانان ایران در گروه مرگ این مسابقات قرار داشت اما با شایستگی به مرحله بعدی این رقابت‌ها صعود کرد. باید قبول کنیم که بضاعت فوتبال ایران همین است و این بچه‌هایی که در تیم نوجوانان حضور داشتند با تمام شرایطی که برایشان رقم خورد و امکاناتی که برایشان در نظر گرفته شده بود، کار بزرگی کردند.

پیشکسوت فوتبال ایران همچنین به تساوی تیم ملی بزرگسالان ایران برابر ازبکستان در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ نیز اشاره کرد و افزود: بازی تیم ملی بزرگسالان برابر ازبکستان واقعا ۲ نیمه متفاوت را داشت. در نیمه اول ایران عالی بود اما در وقت دوم ازبکستان توپ و میدان را در اختیار گرفت. آنها ما را به عقب هدایت کردند و به خواسته خود رسیدند.

قاسمپور اضافه کرد: ازبکستان در نیمه دوم به بازی هجومی روی آورد و با نفرات زیاد به سمت دروازه ما حمله کرد. همین عامل باعث شد تا آنها به اصطلاح کامبک زده و شکست را با تساوی عوض کنند. این سوال مطرح می‌شود که تیم ملی با نفرات با تجربه‌ای که لژیونرهای بزرگی هم هستند، چرا باید دفاع کند؟ آنها می‌توانستند بازی را کنترل کرده و شرایط را به نفع ما رقم بزنند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا تیم ملی در جام ملت‌های آسیا شانسی برای قهرمانی خواهد داشت؟» نیز گفت: کار ما سخت است. در رده‌بندی آسیا رتبه اول را به خود اختصاص‌ داده‌ایم اما این یک اتفاق است! باید قبول کنیم که ایران تیم برتر فوتبال آسیا نیست. ژاپن با آلمان بازی می‌کند و چهار گل به این تیم می‌زند؛ آنها در سه بازی اخیر خود گل‌های زیادی را به ثمر رسانده‌اند و به نظر من ژاپن تیم برتر قاره است.

پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به انتقادها از میانگین سنی تیم ملی نیز تاکید کرد: الان چاره‌ای نداریم و باید همین نفرات انتخاب شوند. مربیان نتیجه‌گرا هستند و با توجه به اینکه زمان زیادی تا شروع جام ملت‌ها در اختیار نداریم، باید با همین نفرات به میدان برویم. به طور حتم پس از جام ملت‌ها این فرصت در اختیار تیم ملی قرار خواهد گرفت تا پوست‌اندازی کند.

ایرنا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر