logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۸
[ شناسه خبر : ۳۳۷۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی شهرستان ابهر:

احداث درمانگاه تخصصی کلیه در ابهر ضروری است

احداث-درمانگاه-تخصصی-کلیه-در-ابهر-ضروری-است
مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی شهرستان ابهر گفت: با توجه به پیش‌بینی افزایش بیماران دیالیزی طی سال‌های آینده لذا در سطح شهرستان احداث و راه‌اندازی درمانگاه تخصصی کلیه ضروری است.

داود قزوینیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: انجمن حمایت از بیماران کلیوی شهرستان ابهر در سال ۱۳۷۱ تأسیس شده و طی سال‌های گذشته موفق به پیوند تعداد ۶۲ نفر از بیماران دیالیزی شهرستان شده است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این انجمن تعداد ۴۸ بیمار دیالیزی را تحت پوشش دارد، گفت: فعالیت انجمن علاوه بر کمک‌رسانی اعم از دارو و بسته‌های غذایی و سفرهای زیارتی است و طی سال‌های آتی با تشکیل کارگاه‌های تخصصی در سطح مدارس شهرستان، دانش‌آموزان در شرف نارسایی کلیه را شناسایی و تحت کمیته مراقبتی مانع از درگیری حاد کلیوی این عزیزان شده است.

قزوینیان تصریح کرد: با تشکیل کلاس‌های تغییر سبک زندگی، فرهنگی و ورزشی سعی در بالا بردن روحیه بیماران و خانواده‌های محترم دیالیزی و پیوندی شده و تمامی این فعالیت‌ها در سایه حمایت‌های مردم خیراندیش و نیکوکار شهرستان انجام شده است.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی شهرستان ابهر گفت: هر سال با برگزاری جشنواره غذا در ماه رمضان که یکی از باشکوه‌ترین همکاری و همراهی شهروندان عزیز را شاهد هستیم که ما را مورد حمایت قرار می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های وزرات بهداشت درمان در خصوص افزایش بیماران دیالیزی طی سال‌های آینده لذا انجمن حمایت از بیماران کلیوی با تجربیات حاصله به این جمع‌بندی رسیده است که در سطح شهرستان احتیاج به احداث و راه‌اندازی درمانگاه تخصصی کلیه ضروری است.

این مسئول در نتیجه با اخذ مجوز مربوطه و تهیه زمین و اخذ پروانه ساختمانی در سال‌جاری قصد کلنگ‌زنی و احداث درمانگاه فوق را دارد و رجاء واثق دارد در این امر انسانی مردم شریف و محترم شهرستان به کمک انجمن خواهند آمد و با راه‌اندازی این مرکز تخصصی کمک شایانی به مردم شریف شهرستان خواهد شد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر