logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۳۶۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

اخذ بارنامه برای حمل کالا در سطح جاده‌های برون شهری اجباری است

اخذ-بارنامه-برای-حمل-کالا-در-سطح-جاده‌های-برون-شهری-اجباری-است
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه بارنامه طبق مصوبات طرح کشور و قانون اخذ بارنامه که دولتی است در نظر گرفته می‌شود گفت: اخذ بارنامه برای حمل کالا در سطح جاده‌های برون شهری اجباری است.

علی مدقالچی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه کار گروه قاچاق کالا ملزم به صدور بارنامه هستند و هر گونه حمل و نقل کالا در برون شهری و راه روستایی زیر نظر ناوگان‌های مربوطه اعم از وانت بار، کامیونت، کامیون و تریلر باید از طریق شرکت حمل و نقل بار با اخذ مجوز اقدام به باربری کنند که یک قانون کلی می‌باشد گفت: رانندگان وسایل نقلیه سنگین ملزم به اخذ از بارنامه از شرکت مربوطه هستند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: بارنامه طبق مصوبات طرح کشور و قانون اخذ بارنامه که دولتی است در نظر گرفته می‌شود و در آن مشخصات گیرنده، فرستنده نوع کالا درج شده است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان افزود: مشخصات مربوطه بر  کالا درج می‌شود و همچنین اخذ بیمه نیز در بارنامه‌ها  امری اجباری است و قرار داد حمل  و نقل در دادگاه نیز قابل پیگیری می‌باشد این موارد در استان در حال پیگیری است و از لحاظ حمل و نقل و  از نظر حقوق صاحب کالا اخذ مجوز مربوطه  الزامی است.

مدقالچی ابراز کرد: راننده و شرکت حمل و نقل بار باید بار تحویل گرفته را سالم به مقصر رسانند اگر بار بنا به دلایلی به مقصر  نرسید باید مسئولیت مربوطه توسط راننده و شرکت حمل و نقل متقبل شود.

وی گفت: علاوه بر این در ساماندهی کالا و ارز مقرر شده است که بارنامه‌ها به سامانه‌های صمت وصل شود که سامانه جامع انبارها و سامانه تجارت که کد پستی مبدا و مقصد و کد ملی گیرنده و فرستنده در آن مشخص است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان  تصریح کرد: بارهای تولیدی اعم از معدنی و تجاری اطلاعات مربوط به شخصی فرستاده و گیرنده ثبت شود که به لحاظ مالیاتی، قاچاق کالا و حقوق دولتی و ایمنی و حمل کالا تناژ مجاز انجام می‌شود.

مدقالچی افزود: از طریق دستگاه‌های بازرسی کالای قاچاق مشخص می‌شود زمانی که باربر  یا باربر  داخلی در حوزه درون شهری باربر دریافت می‌کنند و بر اساس همان مقدار نیز سوخت دریافت می‌شود.

وی عنوان کرد: هر خودرویی باربری در جاده اگر دارای مدارک حمل باشد هیچ باری نداشته باشد به عنوان بارنامه ثبت می‌شود و ناوگان وانتی و کمپرس‌ها بارهای برون شهری حمل می‌کنند ولی از باربر استفاده می‌کنند تا تامین سوخت صورت گیرد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان  تاکید کرد: بحث سو استفاده از سوخت و تناژ اضافه حقوق دولتی و توسط  قاچاق کالا گرفته می‌شود.

مدقالچی ابراز کرد: در کشور نیز این مسئله در حال پیگیری و جزو دستوری است که به سازمان‌های دولتی اعلام شده است و استان زنجان در این موارد خوب ورود شده و الان دستگاه‌ها مربوطه ملزم به رعایت حقوق شهروندانی هستند.

وی گفت: زمان که جاده روستایی در اثر تناژ اضافه خودروهای سنگین خراب می‌شود صاحب خودرو سنگین باید جریمه آن را پرداخت کند و بار اضافی خالی می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر