logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۷
[ شناسه خبر : ۳۳۶۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
پرستار بخش زنان در مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

رسالت بزرگ پرستاران اعطای امید به بیماران است

رسالت-بزرگ-پرستاران-اعطای-امید-به-بیماران-است-
پرستار بخش زنان در مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی زنجان با بیان اینکه نگهداری از بیمار تا زمان بهبودب تحت نظر پزشک و پرستار مقدور است گفت: رسالت بزرگ پرستاران اعطای امید به بیماران است.

آرزو آزرم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه پرستاری شغل نیست بلکه یک مهارت و هنر است که این هنر شامل تشخیص به موقع مشکلات  کنونی و مشکلاتی که بیمار در معرض ابتلا آن قرار دارد گفت: در جهت ارائه خدمات پرستاری و مراقبتی موفق و  موثر همانند مشاغل دیگر ما هم مشکلاتی داریم از جمله شیفت‌های کاری در گردش مثلا شب کاری، کار در روزهای تعطیل و در واقع اشتغال در هر برهه زمان جزو مشکلات عدید در بین همه پرستاران است. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: بیست سال سابقه کار در بخش‌های بستری مراکز درمانی رو داشته مفتخرم که در شغل پرستاری سعادت خدمت گزاری به هم وطن‌های عزیزم رو دارم.

پرستار بخش زنان در مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی زنجان عنوان کرد: به علت علاقه به  رشته روانپزشکی  در رشته روانپرستاری  ادامه تحصیل دادم و در بخش روان زنان مشغول به فعالیت هستم. 

آزرم گفت: به عنوان یکی از پرستاران نمونه در استان زنجان انتخاب شدم. البته موهبت الهی و نظر لطف مسئولین مربوطه بود و امیدوارم شایستگی این انتخاب رو داشته باشم و توفیق روزافزون خدمت شامل حال بنده شود.

وی ابراز کرد: جدا از این مسائل بار عاطفی شغل ما مزید بر علت است و مخصوصا در مرکز درمانی بهشتی که بیشتر بیماران از بیماری خود اطلاع نداشته و اصلا تمایل و همکاری در روند درمان ندارند و می‌توان گفت که متاسفانه در خیلی از موارد به درمانگر نگرش مثبتی ندارند.

پرستار بخش زنان در مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی زنجان گفت: ولی با همه مشکلات  ذکر شده اکثر پرستاران  آگاه و ناخودآگاه به پرستاری علاقمند هستند و در واقع رسالت بزرگ پرستاران اعطای امید به بیماران است.

آزرم تصریح کرد: بنده بارها پای صحبت همکاران پرستاری زمانی که درد دل می‌کردند  نشسته‌ام از نا گفته‌های شغل پرستاری گفتند که شغل سختی دارند و حقوق و مزایای دریافتی خیلی ناچیز و کمی دارند و حتی ترک کار کردن و دوباره به حیطه پرستاری برگشتند بازگشت دوباره آن‌ها به شغل پرستاری بیانگر عشق و علاقه آنها به شغل خود که پرستاری است می‌باشد. 

وی گفت: اما خاطره تلخ و شیرین از ایام شیوع ویروس منحوس کرونا را خدمتتان بازگو می‌کنم.

پرستار بخش زنان در مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی زنجان تاکید کرد: اول خاطر تلخ رو عرض کنم که  خاطره خوش حسن ختام عرایضم باشد. یکی از دوستان که مدرس دانشگاه علوم پزشکی زنجان بود به ویروس کرونا مبتلا شد با وجود تمام توصیه‌های پزشک معالج و امیدهایی که وی جهت بهبودی داده شد اضطراب و ترس از مرگ داشت و بلاخره با مراجعه مکرر به مراکز درمانی مختلف به "آی سی یو" منتقل شد و در آخر به رحمت ابدی خدا رفت و روحش شاد.

آزرم ابراز کرد: خاطره خوش اینکه بنده خدایی دچار علائم ضعف و بی حالی  و کاهش وزن شدید و اختلال آزمایش خونی در آزمایشات ایشان مشاهده می‌شد که طبق آزمایشات مکرر احتمال بدخیمی برای ایشان مطرح شد و حسابی روحیه خود را باخت با پیگیری‌های مکرر مشخص شد که در مرحله بهبودی کرونا بوده است.و خود فرد بیمار می‌گفت که از ته دل خدا رو شکر می‌کنم که کرونا گرفتم بودم بیماری دیگری نبوده که علاج نداشته باشد.

وی عنوان کرد: به نظر من؛ هرکسی که کرونا گرفت نجات پیدا کرد رسالت بزرگی بر دوش دارد و اینکه بقیه عمر رو خدمت به خلق داشته باشد و باید در نظر داشت این عمر رایگان به او عطا نشده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر