logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۳۶۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

اعتماد مارتینز به جوانترها؛ فولاد در مسیر پوست‌اندازی

اعتماد-مارتینز-به-جوانترها؛-فولاد-در-مسیر-پوست‌اندازی
سرمربی اسپانیایی فولاد برای پرکردن خلاء بازیکنان تاثیرگذار خود در حال روی آوردن به جوانان است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» پس از چند فصل حضور کمرنگ بازیکنان آکادمی فولاد در تیم بزرگسالان این باشگاه، این روزها کادر اسپانیایی نیم نگاهی به ستاره های جوان دارد تا با استفاده از انگیزه و توان این بازیکنان مقابل حریفانش حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشد.

بیشتر بخوانید

فولاد در این فصل یکی از پیرترین تیم‌های لیگ برتر ایران است و این لقب با توجه به تمرکز ویژه‌ای که این باشگاه بر روی فوتبال پایه دارند در تناقض شدید است. از تاثیرگذاری آکادمی فولاد خوزستان همین را بس که این باشگاه در تیم ملی نوجوانان فوتبال ایران حاضر در جام جهانی اندونزی با داشتن ۵ بازیکن به نام‌های عرفان درویش عالی (کاپیتان)، محمد عسکری، ضرغام سعداوی، ابوالفضل موردی و علی حسنی؛ بیشترین سهم را دارد و از سایر باشگاه های کشور یک سرو گردن جلوتر است.

فقر محسوس بازیکنان کارآمد از یک سو و داشتن انبوهی از بازیکنان تازه نفس که به اذعان بسیاری از کارشناسان هر کدام‌شان پتانسیل یک حزباوی شدن دیگر را دارند، این روزها کادر فنی فولاد را برای استفاده هرچه بیشتر از بازیکنان تازه نفس ترغیب می کند.

آنگونه که از تغییرات اخیر فولاد می توان برداشت کرد، اتکا به جوانان برای خروج از شرایط فعلی از کارهای مهمی است که مارتینز به آن دست زده. او در کنفرانس خبری خود هم بر استفاده حداکثری از بازیکنان جوان در کنار باتجربه ها تاکید کرد و در شرایطی که تک امتیازها هم بر مقبولیت او نزد هواداران تاثیر دارد، این ریسک را به جان خریده و قصد دارد در مدت باقی مانده تا پایان رقابت های نیم فصل با میدان دادن به محصولات آکادمی باشگاه فولاد خوزستان آنها را حمایت کند تا با شناختی بیشتر از پتانسیل های موجود در مجموعه، بقیه نقاط ضعف تیم را با حضور در نقل و انتقالات نیم فصل تامین کند.

علیرضا باویه، عادل آرغند، محمد جایمند، ایوب راهبر، علی بهرامی، محمد خادمی منفرد، بهنام تیموریان، امیرحسین جلالی، محمد زورمند، سیدرضا موسویان، علی نازی و هومن الیاسی تنها بخشی از بازیکنان جوان آکادمی فولاد هستند که این روزها تحت نظر ایگناسیوی باتجربه مشغول به فعالیت می باشند تا او نسل جدیدی از بازیکنان را به تیم اول باشگاه منتقل کند.

فولادی ها در بازی قبلی خود برابر آلومینیوم هم که با برتری این تیم همراه شد این روند را شدت بخشیدند. در دقیقه ۱۲ این بازی بود که پس از تعویض اجباری شاه عباسی آنها خادمی منفرد را از دقایق ابتدایی بازی به میدان آوردند که او نیز با ارائه یک بازی زیبا توانست جواب اعتماد مربیان خود را بدهد. عادل آرغند دیگر چهره ای است که این روزها رفته رفته دارد جای خود را در ترکیب این تیم باز می کند؛ این جوان رعنا که از امیدهای فولاد منتقل شده، بارها با نظر ایگناسیو راهی میدان مسابقه شده و با تاثیرگذاری که در زمین داشته جای خود را بین هواداران فولاد باز کرده است.

فولادی ها تغییر مسیر و پاکسازی تیم شان را با جوانگریی آغاز کرده اند؛ حضور این دو بازیکن در ترکیب در کنار محمدرضا غبیشاوی، علیرضا باویه و دیگر ستاره های پیشین آکادمی این باشگاه همچون سینا مریدی، مجتبی نجاریان و... همان انتظاری است که همه هواداران و اهالی فوتبال از این باشگاه سازنده جنوبی دارند. به بیان دیگر اسپانیایی های شاغل در اهواز با میدان دادن به بازیکنان سرشار از انگیزه آکادمی خود سعی دارند از یک طرف لقب پیری را از فولاد جدا کرده و از سوی دیگر دوباره فولاد را با این تکنیک که در گذشته از آن جواب گرفته، به مسیر صحیح خود برگردانند.

ایرنا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر