logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۳۵۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر بهزیستی شهرستان ایجرود خبرداد:

ارائه خدمات توانبخشی به 160 سالمند و معلول شهرستان ایجرود

ارائه-خدمات-توانبخشی-به-160-سالمند-و-معلول-شهرستان-ایجرود
مدیر بهزیستی شهرستان ایجرود از ارائه خدمات توانبخشی به 160 سالمند و معلول شهرستان ایجرود خبر داد و گفت: این خدمات به صورت ماهانه و موردی اعطا می‌شود.

مجید جوادی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: در واحد توانبخشی ایجرود ۱۶۰ نفر سالمند با معلولیت بینایی، شنوایی، جسمی و حرکتی تحت پوشش وجود دارد و در حوزه اجتماعی نیز ۵۰ نفر تحت پوشش بهزیستی شهرستان هستند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اعطای لوازم توانبخشی از قبیل ویلچر سمعک، باتری، تشک مواج را در اختیار سالمندان، افزود: به سالمندان مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از ابتدای سال به ۲۵ نفر از سالمندان کمک هزینه ایاب ذهاب و معاش اعطا شده است.

مدیر بهزیستی شهرستان ایجرود ادامه داد: اقلام کمک هزینه جهیزیه به فرزند دو نفر از سالمندان تحت پوشش به ارزش۴۰۰ میلیون ریال و کمک هزینه ازدواج نیز به فرزندان ۴ نفر از سالمندان تحت پوشش به مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال اعطا شده است.

وی از برگزاری شورای ساماندهی امور سالمندان به صورت فصلی و مستمر خبر داد و تصریح کرد: به منظور شناسایی و تحت پوشش قرار دادن سالمندان واجد شرایط از شبکه بهداشت و درمان درخواست داریم در خصوص آمار سالمندان پرخطر و سالمندانی که همزمان چند بیماری زمینه‌ای دارند را به بهزیستی معرفی کنند.

جوادی با بیان اینکه به سالمندان واجد شرایط و تحت پوشش حق پرستاری و به کلیه معلولین ضایعه مستمری پرداخت می‌شود که در حال حاضر ۸ نفر در این شهرستان وجود دارد، ادامه داد: این افراد علاوه بر مستمری ماهانه مبلغی نیز به عنوان کمک هزینه تهیه لوازم بهداشتی و کمک هزینه تهیه لوازم بهداشتی دریافت می‌کنند.

وی از پرداخت سرمایه کار به مددجویان بهزیستی خبر داد و گفت: از ابتدای سال به صورت بلاعوض به ۳ نفر از معلولین تحت حمایت به مبلغ ۳۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیر بهزیستی شهرستان ایجرود با بیان اینکه وام‌های اشتغال در رشته‌های قالیبافی، دامداری، خیاطی و غیره است، خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری ۴ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار داشتیم که ۳ میلیارد تومان آن جذب شده است.

جوادی گفت: همچنین تعداد ۱۱ نفر بیمه زنان سرپرست خانواده و بیمه معلولین و نیازمندان در 3 ماهه نخست امسال پرداخت شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر