logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۱
[ شناسه خبر : ۳۳۴۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان زنجان:

فرمانداران نمی‌توانند در تایید یا رد صلاحیت داوطلبان اعمال نظر کنند

فرمانداران-نمی‌توانند-در-تایید-یا-رد-صلاحیت-داوطلبان-اعمال-نظر-کنند
دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان زنجان با تاکید بر اینکه فرمانداران نمی‌توانند در تایید یا رد صلاحیت داوطلبان اعمال نظر کنند، گفت: اگر فرد به رد صلاحیت خود اعتراضی داشته باشد می‌تواند به هیئات نظارت، شورای نگهبان اعتراض خود را اطلاع دهد.

ولی‌اله رحیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» در خصوص اینکه آیا لیست داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی استان که تایید یا رد صلاحیت شده‌اند مشخص شده است یا خیر؟ اظهار داشت: فعلا لیست افراد به دست بنده نرسیده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: تایید یا رد صلاحیت داوطلبانی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند به خود فرد اعلام می‌شود.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان زنجان گفت: در طول روز‌های ۲۱ و ۲۲ آبان اگر ابلاغ عدم صلاحیت برای داوطلبان ارسال شده باشد و داوطلب اعتراضی داشته باشد می‌تواند اعتراض خود را ثبت نمایند.

وی در خصوص اینکه آیا فرماندار و هیئات‌های اجرایی می‌توانند در فرایند تایید و یا رد صلاحیت داوطلبان دخالت داشته باشند یا خیر؟ تصریح کرد: این مسئله ممکن نیست، چرا که علت رد صلاحیت به صورت ریز و با جزئیات اعلام می‌شود از سویی دیگر به جز فرماندار ۸ نفر معتمد، نیز وجود دارند.

رحیمی ادامه داد: فرمانداران نمی‌توانند در تایید یا رد صلاحیت داوطلبان اعمال نظر کنند.

وی تصریح کرد: اگر فرد به رد صلاحیت خود اعتراضی داشته باشد می‌تواند به هیئات نظارت، شورای نگهبان اعتراض خود را ارائه دهد.

وی پیرامون مسائلی در ارتباط با اینکه عده‌ای از داوطلبان در طول روز‌های گذشته رد صلاحیت خود را علنی کرده‌اند، اذعان کرد: این داوطلبان عجله کرده و در روزهای گذشته عدم تایید صلاحیت خود را اطلاع‌ داده‌اند در صورتی که فعلا تایید نهایی انجام نشده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر