logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۵
[ شناسه خبر : ۳۳۴۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

آموزش و پرورش شهرستان ابهر، جزو موفق‌ترین مناطق استان زنجان است

آموزش-و-پرورش-شهرستان-ابهر،-جزو-موفق‌ترین-مناطق-استان-زنجان-است
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: آموزش و پرورش شهرستان ابهر در طول ۲ سال گذشته در همه زمینه‌ها، جزء موفق‌ترین مناطق استان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حسین قاسمی در جلسه تبیین طرح‌ها و برنامه‌های مقطع ابتدایی، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیران و آموزگاران مقطع ابتدایی در سال گذشته گفت: شهرستان ابهر طبق آمارها، خروجی و پایش‌ها در طول ۲ سال گذشته یکی از بهترین مناطق ما در استان بوده که این امر مرهون زحمات مجموعه آموزش و پرورش شهرستان و بویژه مدیران مدارس شهرستان است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان در شهرستان ابهر گفت: انتظار ما از مجموعه آموزش پرورش شهرستان این است که همچون ۲ سال گذشته در همه زمینه‌ها نیز همچنان سرآمد استان باشند و این امر جزو با تلاش و همت همه مدیران و معلمان عزیز در مدارس شهرستان میسر نمی‌شود.

قاسمی با بیان اینکه نقش مدیر مدرسه کلیدی‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین نقش در آموزش و پرورش است، گفت: مدیران مدارس باید توانمند باشند و مدیران همواره بیش‏ترین نقش را در زمینه‏ پیشرفت آموزشی ایفا می‏‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: دوره ابتدایی یک دوره پایه در آموزش و پرورش است و اهمیت این مقطع در تربیت دانش‌آموزان عزیز به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: دوره ابتدایی از نظر تأثیر نهایی و چشمگیر آن در رشد و توسعه فرهنگی‌، اجتماعی‌، اقتصادی در جوامع کنونی‌، در دیدگاه صاحب نظران آموزش و پرورش و علوم تربیتی و مدیریت آموزشی محل سرمایه‌گذاری است چرا که تعمیم آموزش همگانی و رشد ابعاد وجودی کودکان در این مقطع صورت می‌پذیرد.

این مسئول با بیان اینکه هدف اصلی سیستم آموزشی را رساندن دانش آموزان به سر منزل مقصود مطابق اهداف سند تحول بنیاین آموزش و پرورش است، گفت: هدف تعلیم و تربیت، رشد همه جانبه دانش‌آموز چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ تربیتی، اخلاقی، شخصیتی، آموختن مهارت‌های زندگی و شغلی است.

وی در پایان با اشاره به پوشش تحصیلی بالا و جذب بازماندگان از تحصیل در سال گذشته در سطح استان خاطرنشان کرد: جذب حداکثری همه کودکان بازمانده از تحصیل از دغدغه‌های آموزش‌ و پرورش استان است و ما باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند چرا که ما مدیران عملیاتی هستیم و باید نسبت به این موضوع حساس باشیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر