logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۳۳۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر خبر داد:

تهیه حدنگار برای بیش از ۷۸ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی ابهر

تهیه-حدنگار-برای-بیش-از-۷۸-هزار-هکتار-از-اراضی-ملی-و-دولتی-ابهر
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر گفت: طرح حدنگار برای ۷۸ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی شهرستان ابهر تهیه شده است.

بابک کاظمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: بیش از ۷۸ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی شهرستان ابهر با اجرای طرح حدنگاری سنددار شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود : در حال حاضر اجرای طرح کاداستر در ۱۰۰ درصد از اراضی ملی و دولتی شهرستان ابهر به پایان رسیده است.

کاظمی تصریح کرد: این اقدام به منظور صیانت از اراضی ملی و دولتی انجام و تاکنون با تلاش کارشناسان واحد ممیزی و حد نگاری اراضی به نمایندگی از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور سند مالکیت تک‌ برگ این اراضی صادر و تثبیت مالکیت صورت گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر گفت: با اجرای این طرح و انتشار نقشه‌های جدید، مردم از حدود عرصه‌های ملی و مستثنیات آگاه می‌شوند.

وی با بیان اینکه پیش از این اسناد دفترچه‌ای که فاقد مختصات جغرافیایی و دقت کافی بودند، فرصت مناسبی برای تعرض افراد سودجو و متصرفان اراضی ملی بود، گفت: با صدور اسناد تک‌برگ و کاداستر این اراضی زمینه سوء استفاده متخلفان کاهش یافته است .

این مسئول افزود: عمده تخلفات حوزه منابع طبیعی تصرف عدوانی و زمین‌خواری است که علت عمده این امر عدم تثبیت مالکیت‌ها و ثبت سنتی اسناد در گذشته بوده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر