logo
امروز : شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۳
[ شناسه خبر : ۳۳۲۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان خبر داد:

استنشاق بوی مرکاپتان عامل احساس مسمومیت اخیر تعدادی از دانش‌‌آموزان زنجان

استنشاق-بوی-مرکاپتان-عامل-احساس-مسمومیت-اخیر-تعدادی-از-دانش‌‌آموزان-زنجان
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: در چند روز اخیر خبری مبنی بر مسمومیت دانش‌آموزان زنجان پیچید اما در حقیقت استنشاق بوی مرکاپتان؛ سبب شد تا دانش‌آموزان احساس مسمومیت داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ابوالفضل رفیعی، امروز در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوال موج‌رسا اظهار داشت: در چند روز اخیر خبری مبنی بر مسمومیت دانش‌آموزان زنجان پیچید اما در حقیقت استنشاق بوی مرکاپتان؛ سبب شد تا دانش‌آموزان احساس مسمومیت داشته باشند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: ماده‌ مرکاپتان، ماده ویژه تزریق لوله‌های گاز بوده که توسط شرکت گاز برای متوجه شدن بوی گاز ناشی از نشتی، مورد استفاده قرار گرفته بود. 

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: در غرب زنجان، بشکه‌های خالی که ضایعات فروشی اقدام به آتش زدن آن کرده بود. در کف بشکه‌ها، مقداری از این ماده بر جای مانده بود که با آتش زدن، بوی نامتبوع ناشی از آن در مدارس نزدیک نیز احساس شده بود. طبق گزارش اولیه، انتشار بوی گاز عامل احساس مسمومیت در دانش‌آموزان شده بود.

رفیعی گفت: دادستان زنجان به موضوع ورود و برای فردی که در پاکسازی بشکه‌ها کوتاهی کرده بود، پرونده تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه استنشاق این بو به هیچ عنوان منجر به بروز مشکل برای دانش‌آموزان نمی‌شود و جای هیچ نگرانی نیست، گفت: باید به مسئولان فرصت داد تا نتایج شفاف اعلام شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر