logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۳۲۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول بسیج طلاب استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

۱۳ آبان یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است

۱۳-آبان-یادآور-سه-واقعه-مهم-در-تاریخ-معاصر-ایران-است
مسئول بسیج طلاب استان زنجان با بیان اینکه با مطالعه اتفاقات رخ‌داده در روز ۱۳ آبان می‌توان به بخش مهمی از دلایل تحقق و وقوع انقلاب اسلامی پی برد گفت: ۱۳ آبان یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است.

حجت الاسلام ابراهیم نصیری در حاشیه راهپیمایی 13 آبان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی است که امروز به نوعی با توجه به حوادث مختلف که در تاریخ وجود دارد به عنوان حادثه جریان ساز ثبت شده است گفت: سه جریان در راهبرد این واقعه مهم است از جمله سالگرد تبعید حضرت امام راحل به خارج از کشور، سالگرد به خاک و خون کشیدن دانش آموزان در سال 1357 و آخری روز تسخیر لانه جاسوسی است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: به تعبید حضرت امام راحل  13 آبان ماه انقلاب دومی است که به نام  روز استکبار ستیزی معروف است.

مسئول بسیج طلاب استان زنجان عنوان کرد: روز ۱۳ آبان یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که از تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه گرفته تا تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران را شامل می‌شود.

حجت الاسلام نصیری ابراز کرد: با بررسی تاریخ انقلاب اسلامی، می‌توان به عوامل و ریشه‌های وقوع مهم‌ترین انقلاب قرن بیستم پی برد. انقلاب اسلامی برخلاف بسیاری از انقلاب‌های جهان ریشه در چندین عامل فرهنگی، سیاسی و دینی داشته و نشانه‌های اقتصادی در آن کمتر به چشم می‌خورد.

وی تاکید کرد: با مطالعه اتفاقات رخ‌داده در روز ۱۳ آبان می‌توان به بخش مهمی از دلایل تحقق و وقوع انقلاب اسلامی پی برد.

مسئول بسیج طلاب استان زنجان افزود: آبان، روزی است که بر تارک آن حوادث بزرگ و سرنوشت سازی از تاریخ ملت ایران به ثبت رسیده است، روزی که در زوایای مختلف آن نماد مقاومت و پایداری ایرانیان در برابر استکبار جهانی آشکار است.  حجت الاسلام نصیری گفت: این رویداد تاریخی در واقع یادآور حوادث مهمی است که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و حذف مظاهر و نمادهای استکبار از جغرافیا و صحنه اداره ایران نقش اساسی ایفا کرد و شاید تاریخ معاصر ما روزی با این درجه از اهمیت و بزرگی کمتر به یاد داشته باشد که این واقعه تاریخی از خاطره انگیزترین روزهای انقلاب شکوهمند اسلامی است.

وی ابراز کرد: 13  آبان روز دانش آموز است، زیرا در چنین روزی دانش آموزان انقلابی توانستند گوهر دانش و آموزندگی را در آیینه حماسه و دلیری بتابانند و غبار خود باختگی را از سیمای مدرسه بزدایند.

مسئول بسیج طلاب استان زنجان تاکید کرد: در این 40 سال مردم ایران نشات دادند که در مقابل استکبار ایستادگی و پایداری را دارند و در برابر هر امری که باعث افول استکبار جهانی که در راس آن آمریکای جنایت کار و رژیم کودک کش صهیونیست استقبال میکنند. و حامی مردمان مظلوم غزه است.

حجت الاسلام نصیری عنوان کرد: طی چند روز گذشته اسرائیل با حملات ظالمانه خود تعداد زیادی از زنان و کودکان بی دفاع  فلطسین را مورد حمله قرار داده است که این اقدامات غیر اخلاقی و نادرست است.

وی گفت: همانطور که رژیم غاصب اسرائیل رفتنی است آمریکا نیز همین راه را خواهد رفت و رو به افول بودن دولت آمریکا از مشکلاتی داخلی کشور خودشان منشا گرفته است  امروز نهضت فلسطین از همیشه‌ سرحال‌تر است، امروز جوانان فلسطینی و نهضت فلسطینی، نهضت ضد غصب، ضد ظلم، ضد صهیونیسم امروز از همیشه با نشاط‌ تر، سرحال‌تر، آماده‌تر است که مشاهده می‌کنید و به امید خدا این نهضت به نتیجه خواهد رسید.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر