logo
امروز : یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۰
[ شناسه خبر : ۳۳۲۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
لزوم توجه به هنر دست هنرمندان؛

صنایع‌دستی زنجان مشتریانی به وسعت یک ایران دارد

صنایع‌دستی-زنجان-مشتریانی-به-وسعت-یک-ایران-دارد
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان گفت: اثری که برخی استاد کاران صنایع دستی زنجان خلق می‌کنند برند مخصوص داشته و مشترهای خاص خود از سطح کشور دارد.

مهدی باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه صنایع‌دستی یکی از عوامل موثر در جلب و جذب گردشگر در تمام گرایش‌های ملی، منطقه‌ای و داخلی است، اظهار داشت: برپایی بازارچه‌های فصلی، فرصت مناسبی برای فروش و بازاریابی محصولات هنری هنرمندان است و زمینه ترویج و معرفی بیشتر صنایع‌ دستی را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه ۵۵ رشته صنایع دستی در زنجان فعال است، گفت: چاقو‌سازی، ملیله‌کاری، مس، انگشتر‌سازی، چاروق‌دوزی و قلم‌زنی جزو رشته‌های شاخص فعالان این هنر محسوب می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان گفت: فعالان صنایع‌دستی این استان در سطح کشور شناخته شده‌اند و حتی آثار برخی از استادکاران برند شده است.

وی با اشاره اینکه استان زنجان یکی از استان‌های شاخص در تولید صنایع دستی فلزی است، یادآور شد: مس، ملیله و چاقوی زنجان آوازه جهانی نیز یافته‌اند و این چند قلم صنایع‌دستی شاخص را مختص زنجان می‌شناسند.

وی با بیان اینکه چاقو یکی از تولیدات اصلی صنایع دستی زنجان، محسوب می‌شود گفت: یک هزار و ۶۰۰ نفر مشغول چاقو‌سازی بوده و در ۴۴۰ کارگاه سنتی مشغول به فعالیت هستند. 

باقری اذعان کرد: اثری که برخی استاد کاران صنایع دستی خلق می‌کنند برند مخصوص خود را داشته و مشترهای خاص خود از سطح کشور دارد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر