logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۶
[ شناسه خبر : ۳۳۱۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر مركز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

تولید 100 نوع کالای فناورانه تجاری‌سازی شده در مرکز رشد دانشگاه زنجان

تولید-100-نوع-کالای-فناورانه-تجاری‌سازی-شده-در-مرکز-رشد-دانشگاه-زنجان
مدیر مركز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان با بیان اینکه به‌طور همزمان حدود ۳۰ واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه مستقر بوده و از امکانات و حمایت‌های آن بهره‌مند می‌شوند، گفت: حدود ۲۰۰ واحد و شرکت فناور مورد پذیرش و حمایت مادی و معنوی قرار گرفته‌اند.

جلال صبا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: با سخت شدن واردات و مسائل پیرامون آن، توجه به ظرفیت‌های داخلی از سوی دولت و مصرف‌كنندگان در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات بیشتر شده است که این شرایط را باید به عنوان یک فرصت برای توسعه تولیدات داخلی مغتنم شمرد. در همین راستا مرکز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان توانسته است با حمایت مادی و معنوی از فناوران و نوآوران استان نقش مهمی در توسعه تولیدات فناورانه ایشان ایفا نماید.

بیشتر بخوانید

وی بیان کرد: دانشگاه زنجان دانشگاهی جامع بوده و به همین دلیل واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان مورد پذیرش و حمایت مرکز رشد و نوآوری نیز از تمام رشته‌های مهندسی، علوم‌پایه، کشاورزی و علوم انسانی هستند. واحدها و شرکت‌های فناور مستقر حداکثر می‌توانند به مدت پنج سال از خدمات این مرکز بهره‌مند شده و پس از رشد به پارک‌های علم و فناوری یا شهرک‌های صنعتی استان منتقل ‌شوند.

مدیر مركز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان بیان کرد: این مرکز شامل دو بخش، 1- مرکز نوآوری و فضای کار مشترک و 2- مرکز رشد است. اساتید و دانشجویان دانشگاه زنجان ابتدا در قالب تیم‌های نوآور یا به‌عنوان فریلنسر از دوره‌ها و فضای بسیار خوب مرکز نوآوری و فضای کار مشترک استفاده کرده و ایده خود را پرورش می‌دهند و سپس به عنوان واحد یا شرکت فناور وارد مرکز رشد شده و از امکانات و حمایت‌های آن بهره‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: باتوجه به حضور حدود 450 نفر عضو هیئات علمی و حدود 10 هزار نفر دانشجو در دانشگاه زنجان، تمرکز اصلی بخش مرکز رشد نیز بر پذیرش و حمایت از واحدهای فناور متشکل از اساتید و دانشجویان این دانشگاه است. با اینحال، این مرکز از ایده‌های خاص و برتر تیم‌های خارج از دانشگاه نیز به تعداد محدود حمایت می‌کند.

صبا از جمله حمایت‌های مرکز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان از واحدها و شرکت‌های فناور را حمایت‌های معنوی و منتورینگ، همچنین تأمین و تخصیص فضای دفتری و کارگاه‌های تولید با تخفیف‌های بسیار خوب، ارائه کمک هزینه شرکت در نمایشگاه‌های معرفی و عرضه محصولات و ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه برشمرد.

مدیر مركز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان گفت: توانایی‌ها و شایستگی‌های علمی و فناوری دانشجویان و به‌طور کلی سرمایه‌های انسانی کشور بسیار بالا است و اگر حمایت‌های لازم از آنان صورت گیرد، به طور قطع شاهد نتایج و پیامدهای مثبت زیادی خواهیم شد.

مدیر مركز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان با بیان اینکه به‌طور همزمان حدود ۳۰ واحد فناور در این مرکز رشد دانشگاه مستقر بوده و از امکانات و حمایت‌های آن بهره‌مند می‌شوند، ابراز داشت: در طول 20 سال فعالیت این مرکز حدود ۲۰۰ واحد و شرکت فناور مورد پذیرش و حمایت مادی و معنوی قرار گرفته‌اند که 80 واحد از آنها موفق بوده و توانسته‌اند حدود 100 نوع کالای فناورانه تولید نموده و آنها را تجاری‌سازی نمایند. از این تعداد، 20 شرکت فناور موفق به اخذ گواهی دانش‌بنیان شده‌اند. در طول مدت فعالیت این مرکز، 25 گواهی ثبت اختراع نیز توسط شرکت‌های مستقر اخذ شده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴