logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۳۱۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر عامل صندوق کارافرینی امید خبر داد:

شناسایی ۳۵۰ روستای بدون بیکار در کشور

شناسایی-۳۵۰-روستای-بدون-بیکار-در-کشور
مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید گفت: تاکنون ۳۵۰ روستای بدون بیکار و ۲۵۰ روستای هر روستا یک محصول در سطح کشور توسط صندوق کارآفرینی امید مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» نعمت‌الله رضایی امروز در جلسه کارگروه اقتصاد، اشتغال و کارآفرینی استان زنجان اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های طرح‌ کسب و کار‌های خرد؛ زود بازده بودن آن‌ها است، چراکه زود ایجاد شده و اشتغال بالایی ایجاد می‌کنند اما این طرح‌ها به صورت ذاتی ناپایدار هستند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه برای پایدارسازی طرح‌ها باید به سمتی رفت که زمینه فعالیت متناسب با اقلیم و بوم منطقه باشد، افزود: افراد باید مهارت کافی داشته باشند و زنجیره‌ای عمل کنند، علاوه بر این باید مدل‌هایی تعریف کرد که جوابگو باشند.

مدیر عامل صندوق کارافرینی امید گفت: این صندوق چند مدل را پیگیری می‌کند که یکی از آن‌ها مدار می‌باشد که در سطح روستاها فعال بوده اما بازدهی کمی دارند.

وی اذعان کرد: در مدل دیگر گاها به صورت نقطه‌ای سراغ روستاهایی می‌رویم که این روستاها بدون بیکار هستند و در زمینه‌های مختلف بر روی آن تمرکز و تسهیلات ارائه می‌شود.

رضایی با اشاره به اینکه یکی از مدل‌ها هر روستا یک محصول می‌باشد و بر روی آن تمرکز داریم، گفت: تاکنون ۳۵۰ روستای بدون بیکار و ۲۵۰ روستای هر روستا یک محصول را حمایت کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۹۲ روستا برای هر روستا یک محصول را مورد شناسایی قرار داده‌ایم و تا پایان سال به ۴۰۰ مورد خواهیم رساند، گفت: این فرایند ادامه‌دار است.

مدیر عامل صندوق کارافرینی امید گفت: به دلیل اینکه اشتغال بالا در بحث کسب و کارهای خرد و کوچک در روستاها وجود دارد، صندوق کارآفرینی نیز در روستاها متمرکز شده است.

وی بیان کرد: اگر به دنبال توسعه و پیشرفت در جامعه هستیم باید کار را به مردم بسپاریم و آن‌ها را مورد حمایت قرار دهیم. 

رضایی با اشاره به اینکه طرح‌های خرد، کوچک و متوسط سبب بازگشت و مهاجرت معکوس به روستاها شده است، گفت: باید مناطق روستایی که جزو مناطق محروم محسوب می‌شوند مورد حمایت قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های تسهیلات این است که اولا به فرد نیازمند و ثانیا با نظارت واگذار می‌شود، افزود: در سال گذشته ۴۰ هزار و ۸۷۷ فقره تسهیلات در کشور ارائه شده که کاملا قابل رصد است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر