logo
امروز : دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۲۹۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون سوادآموزی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

بیشتر تراکم بی‌سوادی استان زنجان در مناطق محروم است

بیشتر-تراکم-بی‌سوادی-استان-زنجان-در-مناطق-محروم-است
معاون سوادآموزی استان زنجان گفت: بیشتر تراکم بی‌سوادی در نقاط محروم استان زنجان است.

علی حیاتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه اصولا ۶ ماهه اول عید شامل دوره‌های آموزشی است و در ۶ ماهه دوم تعیین تکلیف کلاس‌های سوادآموزی در دستور کار است گفت: از اول مهرماه تا اوایل آبان ثبت نام کلاس‌های دوره سواد آموزی است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: کلاس‌ها برای بزرگسالان در نظر گرفته شده است که با کلاس‌های آموزشی تفاوت دارد و بستگی به تعداد ساعت آموزشی است. زمانی که تعداد ساعت‌ها را ناظر مربوطه تائید کرد امتحان از سواد آموزان انجام می‌شود.

معاون سواد‌آموزی استان زنجان عنوان کرد: عمده فعالیت‌های انجام شده در بحث سوادآموزی نظارت، ارزش‌یابی و تعیین تکلیف کلاس‌ها است.

حیاتی ابراز کرد: ضمن اینکه تقریبا از نیمه دوم شهریورماه شروع کلاس‌های جدید سوادآموزی است که در سطح استان ۱۰۰ نفر جذب کلاس‌های سوادآموزی شده‌اند که تا پایان آذرماه ثبت نام انجام می‌شود و اوج کلاس‌ها گذاری‌ها اواخر آبان ماه است.

وی افزود: ۱۲۹ نفر آموزش دهنده فعال در سطح استان وجود دارد که متاسفانه در شهرستان‌های ماهنشان، افشار و  انگوران هیچ آموزش دهنده در بحث سواد آموزی نداریم.

معاون سوادآموزی استان زنجان عنوان کرد: علاوه بر ۱۲۹ نفر که به شکل آموزش دهنده فعالیت دارند سال گذشته از همکاری معلمان بیشتر بهرمند شدیم مخصوصا نقاط که آموزش دهنده در آنها وجود ندارد.

حیاتی افزود: معلمانی که دوره ابتدایی را آموزش می‌دهند و در دورترین نقاط استان حضور دارند از ظرفیت آنها استفاده می‌‌شود و حدود ۱۶۰ نفر معلمان رسمی همکاری لازم را در زمینه سواد آموزی داشتند.

وی ابراز کرد: سه سال است که فعال کردن آموزش دهنده‌های جدید ممنوع بود که تعدادی از آموزش دهندگان ما در ایام کرونا فعالیت نکرده‌اند و در سامانه "سواد" آموزش دهندگان دارای کد بوده که کدهای مربوطه غیر فعال می‌شود.

معاون سوادآموزی استان زنجان گفت: فعلا نیروی جدید اضافه نشده و سامانه بسته است و تعدادی از همکاران که جذب بدنه آموزش و پرورش شده‌اند که سال گذشته نتوانستیم کمبود را جبران کنیم و هنوز هم ادامه دارد.

حیاتی ابراز کرد: تراکم بیسوادهای استان زنجان در نقاط محروم بیشتر است. معلمان اگر در این زمینه فعالیت نکنند حداقل مناطق هم که پوشش داده می‌شود دچار مشکل خواهد بود.

وی تاکید کرد: شهرستان ایجرود سه آموزش دهنده سواد آموزی و  زنجانرود یک نفر فعالیت دارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر