logo
امروز : دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۲۸۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس جهاد کشاورزی ابهر خبر داد:

پیش‌بینی برداشت ۴۵ هزار تن گندم از کشت پاییزه

پیش‌بینی-برداشت-۴۵-هزار-تن-گندم-از-کشت-پاییزه
رئیس جهاد کشاورزی ابهر گفت: در ابهر ۴۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم اختصاص دارد، پیش‌بینی می‌شود ۴۵ هزار تن گندم در کشت پاییزه برداشت شود.

حسن مولایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»گفت: کشت پاییزه گندم در شهرستان ابهر آغاز شده و بهترین زمان کشت برای گندم دیم از ۱۵ آبان و برای گندم آبی از اوایل مهر تا ۳۰ مهر، قبل از وقوع بارندگی‌های پاییزه است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در ابهر ۴۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم اختصاص دارد که ۴۲ هزار هکتار آن دیمی است.

مولایی با بیان اینکه پایه و اساس زراعت استفاده از بذر سالم است، گفت: هر چقدر بذر سالم‌تر باشد قدرت و سرعت جوانه‌زنی نیز بیشتر می‌شود لذا کشاورزان باید از بذور اصلاح شده استفاده کنند.

رئیس جهاد کشاورزی ابهر گفت: سال‌جاری در کشت گندم استان زنجان ۶۸ درصد بذر مصرفی گندم آبی و ۳۳ درصد گندم دیمی از بذور گواهی شده استفاده می‌شود.

وی افزود: در شهرستان ابهر ۵۰ واحد بوجاری گندم وجود دارد که به گندم‌کاران توصیه می‌شود در واحد‌هایی بذور مصرفی خود را بوجاری کنند که مجهز به سیستم قارچ‌کش و بذرمال است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر