logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۲۷۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

بارش‌های شدید زنجان را فرا می‌گیرد

بارش‌های-شدید-زنجان-را-فرا-می‌گیرد
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بارش‌های شدید زنجان را فرا می‌گیرد.

حسین سلطانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه از روز دوشنبه سرعت وزش باد افزایش یافته و در برخی مناطق به حد نسبتا شدید تا شدید خواهد رسید گفت: از روز سه‌شنبه سامانه بارشی وارد منطقه خواهد شد که انتظار می‌رود با رگبار پراکنده باران و رعدوبرق همراه شود که این شرایط کماکان تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

وی افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز شرایط جوی نسبتا پایداری در استان برقرار است و آسمان صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود که گاهی با وزش باد همراه خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان عنوان کرد: دمای هوا تا روز چهارشنبه با نوسانات اندکی همراه خواهد شد؛ ولی روز پنجشنبه همراه با نفوذ پرفشار به منطقه، کاهش قابل‌ملاحظه در دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.

سلطانی ابراز کرد: صدورهشدار زرد رنگ برای کشاورزان برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات اعلام شده است.

وی گفت: با توجه به شرایط جوی اعلام شده از شهروندان درخواست می‌شود از اتراق کردن در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین صعود به ارتفاعات در زمان فعالیت سامانه و پس از آن اجتناب کنند و از تردد و توقف در کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان خشکیده، داربست‌ها و بنرها خودداری نمایند.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان عنوان کرد: هشدار زرد به آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه‌ای، هشدار نارنجی به اقدام ضروری برای احتمال خسارت گسترده زیاد و هشدار قرمز به اقدام فوری و همه جانبه برای جلوگیری از خسارت گسترده اطلاق می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر