logo
امروز : دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۳
[ شناسه خبر : ۳۲۶۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره میراث‌فرهنگی ابهر:

روستای قروه میزبان معماران برجسته کشوری می‌شود

روستای-قروه-میزبان-معماران-برجسته-کشوری-می‌شود-
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر گفت: بناهای تاریخی و بافت‌های باستانی روستای قروه توسط مهندسین جوان دانشگاه‌های سراسر کشور مورد واکاوی معماری قرار گرفت.

امیر علیمحمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: اولین گردهمایی معماری که با همت دهیاری و شورای اسلامی روستا تشکیل شده، در سه روز کاری ادامه خواهد داشت، در این گردهمایی دانشجویان معماری در قالب ۱۱ تیم تحت عنوان بررسی محیط و بافت روستا کارگاه‌هایی تشکیل خواهند داد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این کارگروه توسط دانشگاه تهران و با مدیریت حسن خادم‌زاده استادیار دانشگاه تهران و دانشکدگان هنرهای زیبای دانشگاه تهران با همکاری قطب علمی و دانشگاه شهید بهشتی و ... برگزار و تهیه طرح‌ها، برنامه‌ها و راهکارهای رفع مشکلات معماری و تدبیر آینده بافت روستایی را مورد واکاوی قرار می‌دهند.

علیمحمدی تصریح کرد: کتابی که حاصل پژوهش‌های گروه‌های چندگانه در خصوص موارد متعدد قروه خواهد بود، به چاپ خواهد رسید و همچنین در پایان با حضور سعید صفوی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از برگزارکنندگان این رویداد تقدیر به عمل خواهد آمد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر گفت: روستای قروه در کیلومتر ۱۵ جاده ترانزیت شهرستان ابهر_تاکستان قرار دارد و معماری صخره‌ای و خانه‌های کنده شده در دل کوه یکی ار جاذبه‌های باارزش گردشگری در استان زنجان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر