logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۸
[ شناسه خبر : ۳۲۶۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه شهر هیدج:

امام صادق(ع) در جهاد تبیین با اندیشه‌های باطل و انحرافی مبارزه می‌کرد

امام-صادق(ع)-در-جهاد-تبیین-با-اندیشه‌های-باطل-و-انحرافی-مبارزه-می‌کرد-
امام جمعه شهر هیدج گفت: در زمینه جهاد تبیین، یکی از کارهایی که امام جعفر صادق (ع) انجام دادند، مبارزه با اندیشه‌های باطل و انحرافی بود.

حجت‌الاسلام اسدالله زارعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: امام صادق (ع) ۳۴ سال امامت داشتند و یکی از راهبردهایی که داشتند، راهبرد جهاد تبیین بود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: یکی از کارهایی که امام جعفر صادق(ع) انجام دادند، مبارزه با اندیشه‌های باطل و انحرافی بود. اگر ما امروز مأمور هستیم که جهاد تبیین را انجام بدهیم، باید مانند امام صادق ( ع ) با اندیشه‌های باطل مبارزه کنیم، اندیشه‌های باطل فرق نمی کند، چه از داخل و چه از بیرون از مرزها پمپاژ شوند.

حجت‌الاسلام زارعی تصریح کرد: یکی از اندیشه‌هایی که در جهان امروز بسیار روی آن مانور می‌دهند آتئیسم است، آتئیسم یعنی خداناباوری؛ می‌گوید که خدا را باور نکنید بنابراین باید با این اندیشه‌ها مبارزه شود. 

امام جمعه شهر هیدج با بیان اینکه یکی دیگر اندیشه‌هایی که غربی‌ها بسیار بر روی آن مانور می‌دهند، اپیکوریسم است، گفت: اپیکوریسم یعنی لذت‌گرایی، اما لذت‌های درست از نگاه اسلام، لذت‌های معنوی است، نماز خواندن و عبادت کردن لذت‌بخش است، کسانی که از تلاوت قرآن، نماز و عبادت لذت می‌برند، از هیچ‌ یک از مسائل مادی لذت نمی‌برند و منظور غربی‌ها لذت‌گرایی، لذت‌گرایی‌های معنوی نیست. اپیکوریسم از یونان قدیم یک مکتبی است و لذت‌گرایی مادی را دنبال می‌کند که با این اندیشه باید مبارزه کرد. امام صادق (ع) در جهاد تبیین با این موارد مبارزه می‌کرد.

وی تصریح کرد: نیهیلیسم یا هیچ‌انگاری یکی از اندیشه‌هایی است که فریدریش نیچه این اندیشه را دنبال می‌کند. این مکتب اعتقاد دارد هیچ ارزشی در عالم وجود ندارد، هیچ انگاری! فریدریش هاینریش یاکوبی یکی از اندیشمندانی است که اولین‌بار این تفکر را مطرح کرد. به هر حال مکتب فمنیسم چون باطل هستند باید با این مکتب‌ها مبارزه کرد و یکی از عرصه‌های جهاد تبیین است. 

حجت‌الاسلام زارعی گفت: یکی از عرصه‌های جهاد تبیین تربیت مجاهدان جهاد تبیین است، ۴ هزار شاگرد در دانشگاه امام صادق (علیه السلام) برای مبارزه با بحث‌های انحرافی و ترویج اسلام ناب تربیت می‌شوند، در روایات نقل می‌کنند یکی از وزیران هارون عباسی در منزل خود جلسه علمی و فرهنگی برگزار می‌کرد، تعدادی از افرادی که متکلم بودند از شیعه، خوارج ، مرجئه، معتزله و اشاعره جمع می‌شدند و در آنجا بحث و گفتگو می‌کردند. وی ادامه داد: در یکی از این جلسات هارون نیز حضور پیدا می‌کند و در پشت پرده با بحث‌های این افراد آشنا می‌شود، هشام بن حکم که یکی از شاگردان امام صادق (ع) و متکلم بود در این جلسه حضور داشت ، یک جمله‌ای از هارون در خصوص او عنوان شد؛ «فواللّه للسان هذا ابلغ فی قلوب النّاس من مأة الف سیف» زبان این مرد یعنی هشام بر دل مردم از یکصد هزار شمشیر برنده‌تر و تاثیرگذارتر است. جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف را امام صادق(ع) با تربیت چنین شاگردانی انجام می‌دادند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر