logo
امروز : دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۹
[ شناسه خبر : ۳۲۶۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
کارشناس بررسی آلودگی هوا اداره کل محیط زیست استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

تجربه ۶ روزه هوای ناسالم در استان زنجان

تجربه-۶-روزه-هوای-ناسالم-در-استان-زنجان-
کارشناس بررسی آلودگی هوا اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: شاخص فعلی وضع هوای این شهر در سه ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۵ بر روی عدد ۱۰۲ و ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

الناز هاشمی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: شاخص فعلی وضع هوای این شهر در ۳ ساعت گذشته و منتهی به ساعت ۱۵ بر روی عدد ۱۰۲ و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

بیشتر بخوانید

 وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته شاخص هوا قابل بود، افزود: علت آلایندگی ذرات با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون است و علت وقوع این امر نیز خیزش گرد و غبار در استان است.

کارشناس بررسی آلودگی هوا اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا " ناسالم" است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

وی اذعان کرد: براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

وی بیان کرد: در ۶ ماهه سال جای ۵ روز از هوای استان ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز نیز ناسالم برای تمام گروه‌های سنی ثبت شده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر