logo
امروز : جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۸
[ شناسه خبر : ۳۲۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

برخورداری تمامی روستاییان زنجان از بیمه سلامت/ در نظام جمهوری اسلامی کسی نباید نگران سلامت و درمان خود باشد

برخورداری-تمامی-روستاییان-زنجان-از-بیمه-سلامت-در-نظام-جمهوری-اسلامی-کسی-نباید-نگران-سلامت-و-درمان-خود-باشد-

استاندار زنجان به برخورداری تمامی روستاییان زنجان از بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: 25 درصد از جمعیت روستایی استان زنجان از دو دفترچه بیمه برخوردار هستند.

به گزارش موج رسا; اسدالله درویش امیری امروز در حاشیه بازدید از بیمه سلامت استان زنجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم شهید محسن حججی  ،با اشاره به اینکه جنایت انجام شده توسط گروهک تروریستی و تکفیری داعش خیلی شبیه به عاشورای  امام حسین (ع) بود،اظهار کرد: با این تفاوت که امام حسین (ع) فرزند رسول خدا (ص) و معصوم بود.

وی با بیان اینکه گروه تروریستی و تکفیری داعش و مزدوران وابسته به این گروهک کارنامه تاریخ یزید و یزیدیان را دوباره تکرار کرده اند،ابراز کرد: امیدواریم هر چه سریعتر پرونده وحشیگری و جنایت این گروه تروریستی و تکفیری بر چیده شود تا شاهد دیگر در دنیا شاهد هیچ جنایتی نباشیم.

استاندار زنجان در ادامه با اشاره ب اینکه 22مرداد ماه سالروز تاسیس سازمان بیمه سلامت ایران است،تصریح کرد: استانداری زنجان در هر مناسبت مربوط به هر سازمانی در دستگاههای مربوطه حضور پیدا کرده و نسبت به رفع موانع و مشکلات ادارات و سازمانها اقدام می کند.

درویش امیری با بیان اینکه یکی از اهداف و برنامه های جمهوری اسلامی که در قانون اساسی وجود دارد سلامت ملت ایران است که این اهداف و برنامه ها در نظام اسلامی به بار نشسته است،افزود: امروزه می توانیم اعلام کنیم که هیچ شهروندی بدون تضمین سلامت در کشور و استان زنجان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه گاهی برخی از افراد برای قضاوت نسبت به نظام جمهوری اسلامی چشم بسته قضاوت می کنند، اضافه کرد: امروزه یکی از حاذق ترین دکترها در کشور به طبابت مشغول هستند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی نباید کسی نگران سلامت و درمان خود باشد چرا که خدمات سلامتی و درمانی فراگیر و همگانی شده است،ادامه داد: 92درصد از مراکز درمانی،خدماتی و بهداشتی در استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

درویش امیری با بیان اینکه 450مرکز طرف قرار داد با بیمه سلامت در استان زنجان وجود دارد،خاطرنشان ساخت:هرکسی در سطح کشور و استان زنجان از هر قشری هر نوع بیماری که داشته باشد می تواند به مراکز درمانی مراجعه کند و از خدمات بیمه سلامت استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه هر کسی از هر قشری می تواند از خدمات بیمه سلامت استفاده کند،گفت: بیمه سلامت خدمات بزرگی بود که در دولت یازدهم صورت گرفته که حال حاضر 11میلیون نفر در سطح کشور دفترچه بیمه سلامت دریافت کرد اند.

مقام عالی استان با بیان اینکه تا به امروز استان زنجان از طرح تحول سلامت بیشترین استفاده را کرده است اظهار داشت: یکی از دلایل بیشترین استفاده استان زنجان از بیمه سلامت نگاه ویژه وزیر بهداشت به استان زنجان است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه با طرح تحول سلامت در استان زنجان 400 تخت بیمارستانی  به تخت های بیمارستانی استان اضافه شده است،ابراز کرد:42تخت ویژه با راه اندازی طرح تحول سلامت در استان زنجان به 84 تخت ویژه رسیده است.

درویش امیری با بیان اینکه در دو تا سه سال گذشته اتاق های ویژه زایمان (LDR) در استان زنجان به 42 اتاق ویژه رسیده است،عنوان کرد: امروزه در 49نقطه استان زنجان LDR وجود دارد که اتاق های زایمان تک نفره به مجهزترین تجهیزات زایمانی برای زایمان از طرح تحول سلامت انجام شده است.

وی با بیان اینکه اورژانس های استان زنجان بازسازی و به تجهیزات جدید مجهز شده است، تصریح کرد: سالیانه بین10تا 12 میلیون  نفر از طرح تحول سلامت بهره مند می شوند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه صد درصد روستائیان از خدمات بیمه سلامت بهره مند هستند، افزود: 25 درصد از جمعیت روستایی استان زنجان از دو دفترچه بیمه برخوردار هستند.

عصر زنجان

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر