logo
امروز : یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۲۶۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
وصیت نامه؛

عشق به لقا الله از جلوه‌های روحی شهدا است

عشق-به-لقا-الله-از-جلوه‌های-روحی-شهدا-است
شهدای ایران برای تحقق آرمان‌های ملت مسلمان و برای اجراکردن برنامه‌های اسلام، عاشقانه به سوی حق ‌تعالی رهسپار شده‌اند و انگیزه آنان کشته‌شدن در راه خدا بود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» شهید حکمت الله رحمانی فرزند لطف الله در تاریخ 1331/11/08 در شناط  شهرستان ابهردیده به جهان گشود و در سن ۶ سالگی وارد دبستان کمالی شناط شد و توانست دوره ابتدایی را با موفقیت پشت سر گذاشته و وارد مقاطع بالاتر شود.

بیشتر بخوانید

خبر گشایش دانشسرای مقدماتی زنجان را که شنید بلافاصله در همان دانشسرا ثبت نام و پس از قبولی مشغول به تحصیل گردید و پس از طی دوره ۲ ساله دانشسرای مقدماتی در سال ۱۳۴۷ جهت انجام خدمت وظیفه به تهران اعزام شد و پس از طی ۴ ماه دوره نظامی در پادگان فرح آباد با عنوان سپاهی دانش به منطقه کرج و ساوجبلاغ و از آنجا راهی روستای احمد آباد آبیک شد و تا سال ۱۳۴۹ در همان روستا به تدریس مشغول گردید.

پس از طی خدمت سربازی دیپلم ادبی خود را در زنجان گرفت و از مهر سال ۱۳۵۲ به استخدام آموزش و پرورش ابهر درآمده و تدریس را شروع کرد.

در سال ۱۳۵۴ در دانشگاه سپاهیان انقلاب سابق در تهران قبول شده و دوره ۴ ساله دانشجویی را در رشته علوم تربیتی شروع کرد.

با آغاز انقلاب فعالیت‌های انقلابی را آغاز و در محیط دانشگاه با پخش اعلامیه‌های امام امت در تداوم انقلاب کوشش کرد . بعد از اتمام دانشگاه، مدیریت مدرسه راهنمایی رازی شناط به عهده شهید بود که بعد از شهادتش نام مدرسه از رازی به شهید رحمانی تغییر کرد.

در تابستان ۱۳۵۸ در اجرای فرمان پاکسازی کردستان از وجود اشرار و ضد انقلابیون عازم کردستان شد و شهید حکمت الله رحمانی در تابستان سال ۱۳۶۲ برای دومین بار در جبهه‌ها حضور پیدا کرد و پس از چند ماه حضور در جبهه‌های جنوب از ناحیه پای راست مجروح شد.

در این دوران ایشان با فعالیت پر شور،  دوستان و آشنایان و دانش آموزان را با حقایق این نبرد آگاه ساخته و زمینه شرکت جوانان در جبهه‌ها را بیش از پیش آماده می‌نمود و فرامین امام خمینی (ره) را با عشق و علاقه به گوش دوستداران و عاشقان انقلاب اسلامی می‌رساند .

در پاییز سال ۱۳۶۴ برای سومین بار عازم جبهه شد و سرانجام در عملیات والفجر ۸ در فاو- اروند در تاریخ ۲۴/۱۱/۱۳۶۴ پس از رشادت‌های  فراوان به شهادت رسید و پیکر مطهرش بعد از تشییع در گلزار شهدای شناط شهرستان ابهر به خاک سپرده شد.

وصیت نامه

بسم الله  الرحمن الرحیم ، با سلام و درود بر حضرت محمد (ص) بنیانگذار مکتب انسان ساز اسلام و سلام بر حسین ابن على (ع) سالار شهیدان با یاران و اصحاب و اولاد با وفایش که دین اسلام را با نثار خون پاکشان زنده کردند.

 سلام بر محضر منجى عالم بشریت امام زمان (عج) و نایب برحق و بلافصلش خمینى بت شکن و سلام بر شهداى گلگون کفن کربلاى ایران اکنون که این توفیق دوباره نصیبم شده با عزمى راسخ در جبهه‌هاى حق علیه باطل حضور یابم، خدا را شکر وسپاس می‌گویم.

بار الها! تو خودت شاهد باش، براى تو،  براى پاسدارى از حریم مقدس قرآن و کشور اسلامى به جبهه آمده‌ام تا متجاوزین به کشور جمهورى اسلامى را که کشور امام زمان (عج) است، مبارزه نموده و اگر در این راه به فیض شهادت نیز نائل شوم، بسى خوشحال خواهم شد.

بار پروردگارا! تو شاهد باش، براى خشنودى و رضاى تو از خانه،  کاشانه و از خانواده  و همه علائق این دنیاى فریبنده چشم پوشیدم تا به (هل من ناصر ینصرنى) حسین زمان، خمینى کبیر لبیک گفته، به جبهه نور علیه ظلمت آمدم تا با نثار خون خود بتوانم دین خود را به شهدا و اسلام ادا کرده باشم.

اما اى پدران و مادران،  برادران،  خواهران و اى فرزندان عزیز که وصیت نامه مرا می‌خوانید و یا گوش می‌کنید. تقاضایى که از همه شما دارم این است که همیشه و همه وقت در صحنه باشید،  گوش به حرف ولى فقیه زمان، امام بزرگوار و روحانیت در خط امام داده و لحظه‌اى از روحانیت جدا نباشید و اما با ضد انقلاب و منافقین برخورد قاطعانه داشته باشید و با بودن در صحنه مخصوصا شرکت در نماز جماعت و نمازجمعه مشت محمکى بر دهان دشمنان انقلاب بزنید.

اى مسئولین و دست اندر کاران! شما که در سر کار هستید و مسئولیت بیشترى در ادرات و ارگان‌ها بر عهده دارید، انتظار شهدا، مفقودین، جانبازان و خانواده آنها از شما بیشتر است.

مخصوصا بازماندگان آنها که چشم به دیدار پدران و برادرشان هستند به چگونه عملکرد شما و برخورد شما با مستضعفین نظاره می‌کنند که آیا خواسته و آرزوى آنها را برآورده می‌کنید یا نه و اگر خداى نکرده در کارتان اخلاص و تقوا نداشته باشید و یا سستى و ندانم کارى کنید به خدا در پیشگاه خداوند متعال مواخذه خواهید شد.

 مواظب باشید، فریب ریاست طلبى و زرق و برق این دنیا را نخورید.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر