logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۲۶۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
رئیس دانشگاه آزاد واحد ابهر در گفتگو با موج‌رسا:

دوران دفاع مقدس افتخارات ملت ایران است

دوران-دفاع-مقدس-افتخارات-ملت-ایران-است
رئیس دانشگاه آزاد واحد ابهر با بیان اینکه بی شک فرهنگ و اندیشه دفاع مقدس از اندیشه‌های متعالی اهل بیت (ع)، نهضت عاشورا و اندیشه مجاهدانه امام حمینی (ره) منجر شده است گفت: دوران دفاع مقدس یکی از افتخارات ملت ایران است.

سیاوش طاهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه دوران دفاع مقدس یکی از پرافتخارترین دوران تاریخ ملت ایران است، که با خود لذت ظفر و جهاد و شهادت برای جامعه ما به ارمغان آورده است گفت: این دوران با رهبری معنوی امام خمینی(ره)، جوانان مومن و انقلابی در قالب رزمندگان اسلام  با روحیه شهادت طلبی از سرزمین خود دفاع کرده و حماسه جهاد و دفاع مقدس را خلق نمودند.

بیشتر بخوانید

 وی افزود: بی شک فرهنگ و اندیشه دفاع مقدس از اندیشه‌های متعالی اهل بیت (ع)، نهضت عاشورا و اندیشه مجاهدانه امام حمینی(ره) صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد ابهر عنوان کرد: از اهداف شروع جنگ تحمیلی بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، همان اهداف راهبردی مشترک بین رژیم بعثی عراق و حامیان منطقه‌ای و قدرت‌های جهانی بود که نظام انقلابی ما را در آغاز راه ازبین ببرند، ولی به لطف الهی و حماسه شهدای گرانقدر این جنگ تحمیلی به جهاد و دفاع مقدس تبدیل شد، که دستاوردهای ارزشمندی برای جامعه ما به ارمغان آورد. ازاین رو می‌توان در بازخوانی مجاهدانه دفاع مقدس به نکاتی اشاره داشت.

طاهری گفت: همواره باید به برخورداری از نصرت الهی و سنت‌های الهی اعتماد و باور داشته باشیم و دفاع مقدس از دیدگاه امام خمینی(ره) امتحان الهی قلمداد شد که منافع آن برای ایجاد وحدت و انسجام درمیان مردم بود.

وی ابراز کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، "فرهنگ دفاع مقدس، همان گنج استخراج نشده بود" بنابراین فرهنگ ارزشمند دوران دفاع مقدس ذخایربی بی نظیری است که برای بالندگی و توسعه جامعه باید همواره مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد ابهر تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره به بهره‌برداری از فرهنگ دفاع مقدس را (که همان روحیه مقاومت و فداکاری همراه با اخلاص بود)، مورد تاکید قرار داده‌اند.

طاهری ابراز کرد: عنایت و اعتماد به رهبری،  ولایت فقیه جامعه ما را در مسیر تعالی، رشد، خلق حماسه،  پایداری و مقاومت قرار می‌دهد.

وی گفت: تبیین وحدت و وفاق مبتنی بر اندیشه دفاع مقدس منجربه پاسداری و دفاع از حریم و مرزهای کشورمان شده است.

 رئیس دانشگاه آزاد واحد ابهر عنوان کرد: جهاد تبین مهم ترین مصداقی ازدفاع مقدس در شرایط کنونی می‌باشد، به عبارتی جهاد تبیین، دفاع مقدس نوین است و دست آورد این جهاد بزرگ باید امیدآفرینی، عدالت، تعلیم و پرورش نسل جدید و تعالی بخشی برای جامعه باشد.

طاهری تاکید کرد: دشمنان نظام در جنگ ترکیبی و شناختی به دنبال تصویرسازی غلط و دروغ پردازی از جامعه و نظام اسلامی می‌باشند.

وی اضافه کرد: همواره دشمنان و معاندان به کمک تبلیغات و رسانه‌ها و ابزارهای گوناگون در صدد فریب جوانان و مخدوش نشان دادن نظام و مکتب و تفکر انقلاب اسلامی می‌باشند و از این رو از راهبردهای کنونی از فلسفه دفاع مقدس می‌توان به چند نکته اشاره کرد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد ابهر تاکید کرد: باید همواره با بازخوانی تمام جلوه‌های رفتاری مجاهدانه و زاهدانه ی رزمندگان اسلام، یاد و خاطره ی دفاع مقدس را زنده و پاینده نشان داد.

طاهری گفت: همواره راه، غایت و رسالت شهدای عزیز، جانبازان و آزدگان دفاع مقدس با جهاد تبیین ادامه خواهد داشت و باید فلسفه دفاع مقدس، استقامت، پایداری و استمرار راه مقامت با جهاد تبیین و کلام صدق از شب‌هات و تردیدهای معاندان و دشمنان نظام خنثی شده و همواره مسیر یقین حاصل گردد.

وی تصریح کرد: جایگاه دفاع مقدس و ایثار و شهادت طلبی را در قالب جهاد تبین با عقلانیت روایت گری صحیح و هنرمندانه در جامعه اشاعه داد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد ابهر افزود: درچارچوب دفاع مقدس، توصیف فضای معنوی جبهه‌ها، ترسیم فضای زندگی زاهدانه رزمندگان درشرایط جنگی، نیایش، دعا، شب زنده داری و شهادت طلبی رزمندگان، همواره می‌تواند دست مایه و ترسیمی اززندگی معنوی و متعالی برای جوانان و نسل جدید رقم بزند.

طاهری ابراز کرد: ضرورت بهره‌گیری از دوران دفاع مقدس برای پیشرفت در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، صنعتی واقتصادی بسیارحایز اهمیت است.

وی تاکید کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، دفاع مقدس دوره ی ذخیره نیروی محرکه تاریخ و الهام بخش امت‌ها و به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران، دفاع مقدس همواره جلوه گر وحدت و انسجام ملی درجامعه بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد ابهر تاکید کرد: همچنین از نگاه امام خمینی(ره) جنگ تحمیلی مهم ترین عامل وحدت در جامعه می‌باشد و از این رو در بستر چنین اتحادی در دوران دفاع مقدس رشادت، دلاوری، خلاقیت و نوآوری در همه زمینه‌ها و با ابعاد مختلف با حداقل امکانات در جامعه صورت گرفته است.

طاهری گفت: درچارچوب طرح راهبردی، آموزه‌های فرهنگی و اصول و مبانی ارزشی دفاع مقدس باید در راستای قابلیت انسجام بخشی، امید آفرینی و باورسازی برای نسل‌های جدید بازخوانی و ترسیم شود.

وی افزود: رسالت الگوی راهبردی انتقال فلسفه دفاع مقدس به نسل آینده با بستر سازی شرایط و کارآمد کردن موقعیت‌ها درعرصه‌های پیشرفت در حوزه‌های اقتصادی، صنعت، اقتصاد، اجتماع، سازندگی، بهداشت، علم و فناوری امکان پذیر می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد واحد ابهر تصریح کرد: با بکارگیری اصطلاحی نظیر" دفاع مقدس ازدیروز تا امروز"، می‌توان اندیشه و فلسفه دفاع مقدس را همواره به نسل‌های آینده انتقال داد.

طاهری تاکید کرد: درعصرحاصراز مکتب ایثار و دفاع مقدس می‌توان به عنوان معیار و الگو برای زندگی متعالی و انسانی یاد کرد و از این رو فرهنگ دفاع مقدس را می‌توان با بهره‌گیری از نمادها وآیین‌های مذهبی، ملی و تقویمی و همچنین در آثار هنری و ادبی و علمی تبیین و گسترش داد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر