logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۸
[ شناسه خبر : ۳۲۵۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
شهردار زنجان:

شهروندان ناآگاه مانع ایجاد انضباط شهری می‌شوند

شهروندان-ناآگاه-مانع-ایجاد-انضباط-شهری-می‌شوند
شهردار زنجان با اشاره به اینکه در تامین انصباط شهری مشکلاتی پیش‌روی شهرداری قرار دارد، گفت: عده‌ای از همشهریان مطالبه به حق انضباط شهرداری را دارند اما عده‌ای ناآگاه در برخورد با بی‌نظمی همچون جمع‌آوری متکدیان مانع می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» علی‌رضا فیروزفر امروز ۴ مهرماه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان، اظهار داشت: در روز‌های پیشرو برنامه‌هایی همچون جشنواره آش در محل نمایشگاه کاسپین و جشن بزرگ میلاد پیامبر اکرم (ص) در سبزه میدان برگزار خواهد شد و برنامه‌های دیگری نیز برای ایجاد فضای نشاط و شادابی در شهر برای برگزاری پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید

وی در ادامه در خصوص انتقاد از کارا نبودن پل‌های هوایی در شهر زنجان همچون پل مقابل فروشگاه رفاه، افزود: چیز عظیمی از پل‌ها باقی نمانده، تمام قطعات آسانسورها به سرقت رفته است‌. از سویی دیگر پله برقی مقابل فروشگاه رفاه نیز استاندار قابل قبول را ندارد. 

شهردار زنجان با بیان اینکه شهرداری مشکلی در خرید و راه‌اندازی دستگاه‌های مورد نیاز برای پله‌های برقی ندارد، گفت: باید این اقدام با برنامه‌ریزی پیش رود و تا شاهد وضعیت کنونی پله‌برقی‌ها نباشیم.

وی با بیان اینکه در حالت کلی چیزی از پله‌برقی‌ها باقی نمانده است، اذعان کرد: هر چند این موضوع را نیز قبول دارم که گاها همکاران بنده نیز کوتاهی‌هایی را در انجام امور داشته‌اند.

فیروزفر با بیان اینکه ۳ پل هوایی در شهر مورد اقدام برای انجام عملیات احداث قرار گرفته است، تصریح کرد: برای ۲ پل در روز‌های گذشته تامین اعتبار انجام گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری مظلوم واقع شده افزود: با اینکه کوهی از کار‌ها به شهرداری واگذار می‌شود اما حتی یک ریال برای انجام این کارها به شهرداری اعتبار ارائه نمی‌شود.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه در تامین انصباط شهری مشکلاتی پیش‌روی شهرداری قرار دارد، بیان کرد: عده‌ای از همشهریان مطالبه به حق انضباط شهرداری را دارند و شهرداری بر اساس وظیفه خود باید ورود یافته و ایجاد انضباط و رفع سد معبر کنند اما گاها همشهریان مانع از جمع‌آوری سد معبر می‌شود یعنی در اکثر مواقعی که نیروها وارد عمل برای رفع دست‌فروشی می‌کنند اما مردم مانع از این امر می‌شوند.

وی با بیان اینکه با اینکه مکان‌هایی برای ایستادن وانت‌بارها و ساماندهی آن‌ها در نظر گرفته شده بود، تصریح کرد: اما متاسفانه وانت بارها بی‌نظم در تمام نقاط شهر زنجان پراکنده شده‌اند.

شهردار زنجان در ادامه در اشاره به بحث تکدی‌گری در شهر زنجان گفت: وقتی وارد برخورد با بحث تکدی‌گری می‌شویم مردم مانع این امر می‌شوند و این اقدام به دلیل نا‌آگاهی شهروندان رخ می‌دهد چراکه الان تکدی‌گری به صورت حرفه‌ای در حال انجام است و واقعا فرد نیازمندی اقدام به تکدی‌گری نمی‌کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در بحث استقبال از ماه مهر و بازگشایی مدارس، اذعان کرد: بدون اینکه تکلیفی بر عهده شهرداری قرار داده شده باشد؛ در ۱۳۳ مدرسه رفت و روب و در ۶۰ مدرسه فرایند شست‌وشو انجام شد.

فیروزفر در ادامه با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های این روزها، بحث آبگرفتگی‌ها در سطح شهر است؛ گفت: دو سیل اخیر که خیلی غیره منتظره در شهر رخ داد، نگرانی‌هایی را ایجاد کرد و احتمال بسیار کمی برای مهار آن وجود داشت، با این وجود شهرداری برای گذر از سیل اقدام به لایروبی کانال‌ها و انهار کرده است.

وی با بیان اینکه احداث، کانال کوی نصر با سرعت خوبی در حال پیشرفت است؛ خاطر‌نشان کرد: ایجاد کانال‌های عرضی در دستور کار است و از سویی دیگر افزایش ظرفیت انتقال کانال‌ها در نقاط مختلف شهر انجام شده و در بیش از ۱۳۰ نقطه عملیات عمرانی و رفع انسداد انجام شده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه شهرداری در نهضت آسفالت‌ریزی در سطح شهر زنجان اقدام موثری انجام داده است، گفت: در بحث مدیریت زمستانی نیز از دو سه ماه گذشته تمهیدات لازم انجام شده و آماده بارش‌های فزاینده پیش‌بینی شده در فصل پاییز و زمستان امسال هستیم.

وی با اشاره به تهیه ۸۵۰۰۰ کیسه ماسه و نمک در نقاط مختلف در سطح شهر زنجان برای گذر از فصل زمستان، تصریح کرد: کلا ۱۱۷ دستگاه ماشین‌آلات ملکی و استیجاری برای فصل زمستان پیش‌بینی شده است. 

فیروزفر در بخشی دیگر از سخنان خود نیز تاکید کرد: در اجرای برخی پروژه‌ها مشکل وجود دارد گاها برای اجرای یک پروژه مناقصه برگزار می‌شود به سختی نفر برای مناقصه پیدا می‌شود اما بعد از مدت کوتاهی مناقصه بهم می‌خورد و مشکلات اجرای پروژه در شهرداری ادامه‌دار می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر