logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۴
[ شناسه خبر : ۳۲۴۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وصیت‌نامه شهدا؛

شهادت بالاترین فضل الهی است‏

شهادت-بالاترین-فضل-الهی-است‏
‏امروز ما مفتخر هستیم به توده‌های عظیم متعهد به اسلام عزیز و‌‎ ‌‏جوانان غیرتمند و رزمنده که از اول انقلاب شجاعانه قیام کرده ‌‎ ‌‏و ندای حق را اجابت کردند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حمید حسین خانی در چهارم خرداد سال۱۳۴۶در روستای بوغداکندی از توابع شهرستان زنجان در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود. پدر ایشان که از روحانیون جیل القدر و مادر ایشان که از سلاله سادات بودند در تربیت و پرورش روح و فکر او ذره ای کوتاهی نکردند،سخاوت و مهربانی و احترام به پدر و مادر و تواضع از خصوصیات بارز اخلاقی این شهید بزرگوتر بود. شهید حمید حسین خانی در بحبوحه انقلاب که نوجوانی بیش نبودند بارها در راهپیمایی‌ها و تظاهرات شرکت کردند و مورد تعقیب ساواک قرار گرفتند. 

بیشتر بخوانید

با آغاز جنگ تحمیلی نیز با وجود سن کم ایشان درس و تحصیل را رها کرده و پس از چندین بار شرکت در جبهه‌های حق علیه باطل در عملیات بدر مجروح و بالاخره در ۲۹ اردیبهشت سال۶۴ در خط پدافندی جزیره مجنون به آرزوی دیرین خود نایل و به دیدار معشوق شتافتند.

شهید حمید حسین‌خانی در وصیت‌نامه خود می‌نویسد، اى برادران عزیز هوشیار باشید و غیر اسلام و قرآن به چیز دیگرى فکر نکنید. بدانید هر چه خیر و صلاح انسان است در این کتاب آسمانی قرآن نهفته است.

 پدرش بهرامعلی، روحانی بود و مادرش معصومه نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند و از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و نهم اردیبهشت ۱۳۶۴‏، در جزیره مجنون عراق غرق و به درجه رفیع شهادت نائل شد. پیکرش را در مزار پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپردند. 

وصیت‌نامه شهید حمید حسین خانی بسم الله الرحمن الرحیم خدایا ما را هرگز به خودم وامگذار که بى تو هیچ‌ هستیم خدایا تو خود جان به بنده گان عطا میکنی و مرا در صراطى گذار که هیچگاه در لحظه جان دادن غفلت نکنم.  

خدایا به من نعمت‌هایى دادى که نه قدرش را دانستم و نه لیاقتش را داشتم پس مرا زبانى ده که سپاسگزار لطف تو باشم. اى برادران عزیز هوشیار باشید و غیر اسلام و قرآن به چیز دیگرى فکر نکنید. بدانید هر چه خیر و صلاح انسان است در این کتاب نهفته است و شما نیز سعى کنید که راه خدا و پیامبرش قرآن را ترویج کنید. 

حضور پدر و مادر و خواهران و برادران، مدتى با شما بودم در این زمان زودگذر امکان دارد از دستورات شما سرپیچى و غفلت کرده باشم و از تمام شماها مى‌خواهم که این بنده گناهکار را براى مهدى موعود و نایبش امام خمینى ببخشید و حلال نمایید و دیگر اینکه از دوستانم که شما آنها را مى‌شناسید حلالیت بطلبید .

وظیفه شرعى حکم مى‌کند که از دعاها و نماز جمعه‌ها حد الامکان دست برندارید و دعا به جان امام کنید و سلامتى تمام رزمندگان را از خداوند بطلبید و راه شهدا را ادامه دهید. خدایا خدایا تا انقلاب مهدى خمینى را نگهدار

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴