logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۲۴۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تاکید کرد:

لزوم توجه به اقتصاد گردشگری همزمان با برگزاری جشنواره‌ها

لزوم-توجه-به-اقتصاد-گردشگری-همزمان-با-برگزاری-جشنواره‌ها
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: برگزاری جشنواره‌ها همچون جشنواره آش باید توجیه اقتصادی داشته باشد و به اقتصاد گردشگری شهر زنجان کمک کنند.

<!doctype html>

بیشتر بخوانید

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»مجید ناصحی‌مقدم امروز در نشست خبری شهردار زنجان و مدیرکل میراث فرهنگی استان که در راستای برگزاری هر چه بهتر هفدهمین جشنواره آش برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد گردشگری یکی از سرفصل‌های مجموعه مدیریت شهری است که در دنیا به این موضوع توجه ویژه می‌شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد گردشگری در یک لایه تعریف نمی‌شود و تمامی لایه‌های فرهنگی و اجتماعی یک شهر در‌گیر است، افزود: باید به موضوع اقتصاد گردشگری توجه ویژه داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه زمانی که شهر را گسترش می‌دهیم و افقی برای آن ترسیم می‌نماییم باید تمام مولفه‌ها را مد نظر قرار دهیم، گفت: این افق باید برای شهر ترسیم شود و اقتصاد گردشگری آن نیز مد نظر قرار گیرد. 

وی اذعان کرد: اقتصاد گردشگری می‌تواند صنایع دستی، جشنواره‌ها، هتل‌داری را شامل شود. با این حال اگر بازار زنجان در نظر گرفته شود این مجموعه به طور کامل پک تمام عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی را در داخل خود جای داده است.

ناصحی‌مقدم با بیان اینکه ورود شورای شهر و شهرداری زنجان می‌تواند تاثیر گذار بر برگزاری جشنواره‌هایی همچون جشنواره آش باشد، گفت: این جشنواره‌ها به نوعی آمیخته با فرهنگ استان هستند که در معرض دید قرار داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه از برگزاری هر چه با شکوه‌تر این جشنواره‌ها استقبال می‌کنیم گفت: اما امیدواریم این جشنواره هر چه بیشتر توجیه اقتصادی داشته باشد و به اقتصاد گردشگری شهر زنجان کمک کند. 

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه جایگاه فرهنگی شهر نسبت به سال‌های گذشته بسیار مطلوب‌تر شده است، خاطر‌نشان کرد: تمام برنامه‌هایی که در شهر برگزار می‌شود باید مراقبت شود تا حاشیه‌ها سبب آزار و اذیت نشوند. 

وی تاکید کرد: اعضای شورای شهر حامی برنامه‌های متنوعی که در ذیل فرهنگی اجتماعی برگزار می‌شود؛ است و مدافع این برنامه‌ها می‌باشد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴