logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۲۳۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر خدمات درمانی بسیجیان استان زنجان:

عملیات احداث درمانگاه بسیجیان شهرستان ابهر آغاز شد

عملیات-احداث-درمانگاه-بسیجیان-شهرستان-ابهر-آغاز-شد
مدیر خدمات درمانی بسیجیان استان زنجان گفت: عملیات عمرانی احداث درمانگاه بسیجیان شهرستان ابهر آغاز شد.

سید احمد حسینی در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»گفت: این پروژه توسط موسسه خدمات درمانی بسیجیان استان زنجان اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید

وی گفت: این موسسه زیر مجموعه بنیاد تعاون بسیج بوده و رسالت اصلی آن ارائه خدمات درمانی به اقشار مختلف بسیج و عموم مردم می باشد.

حسینی افزود: یکی از برنامه های اصلی این موسسه کلان طرح یاسر است که در این طرح موسسه به چند شیوه به جمعیت هدف و عموم مردم خدمات درمانی ارائه می کند.

مدیر خدمات درمانی بسیجیان استان زنجان گفت: ارائه خدمات درمانی در مراکز وابسته، که احداث درمانگاه در شهر ابهر نیز بر اساس این سیاست برنامه‌ریزی شده و حضور در مناطق محروم و ارائه خدمات‌درمانی توسط تیم‌های جهادی و همچنین دوراپزشکی یا تله‌مدیسین که ارائه خدمات پزشکی از راه دور به مناطق محروم است از برنامه‌های اصلی کلان طرح یاسر است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از خدمات این موسسه بیمه تأمین اجتماعی است، در این طرح بسیجیان گرانقدر عادی و فعال، رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و عائله تحت تکفل ایشان در قالب بیمه کارگری_کارفرمایی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی بازنشستگی، از کار افتادگی، مستمری فوت، درمان قرار می‌گیرند.

این مسئول افزود: موسسه خدمات‌درمانی بسیجیان در راستای مأموریت خود مبنی بر خدمت‌رسانی به جامعه گرانقدر بسیجی و با هدف کاهش سهم بسیجی از هزینه‌های درمان، کمک به کاهش اثرات روحی و روانی بیماری بسیجیان و همچنین جبران خسارت ناشی از بروز حوادث، نقص عضو و از کارافتادگی و خطر فوت اقدام به ارائه خدمت بیمه تکمیل درمان و عمر و حوادث و آتش سوزی به جامعه هدف کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به بند ۴ سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقاء پویائی و بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری و با عنایت به اینکه توسعه جمعیت، مساله ­ای بنیادین در امر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی آینده است، حل مشکلات و موانع رشد جمعیتی از جمله حل مشکل ناباروری می‌تواند تأثیر به‌سزایی در افزایش نرخ رشد جمعیت ایفا کند، در راستای تحقق اهداف مذکور موسسه خدمات درمانی بسیجیان طرح رویش امید، حمایت از زوج‌های نابارور بسیجی را با هدف توسعه دسترسی همه افراد جامعه هدف به خدمات درمان ناباروری در دستور کار خود قرار داده است تا ضمن ارتقاء سلامت زوجین سایر ابعاد سلامت آنان مانند ابعاد اجتماعی، روانی و معنوی خانواده نیز ارتقاء پیدا کند.

این مسئول با بیان اینکه درمانگاه شبانه روزی بسیجیان در شهرستان ابهر نیز به مساحت زیربنای ۲۵۰۰ متر مربع در منطقه حسین‌آباد در ۴ طبقه مشتمل بر اورژانس، سرم‌تراپی، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و ماموگرافی، دندانپزشکی، درمانگاه تخصصی، داروخانه و طب سنتی احداث خواهد شد، گفت: این پروژه با اعتبار بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر