logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۲۳۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خبر داد:

نجات یک کوهنورد سقوط کرده از ارتفاعات طارم

نجات-یک-کوهنورد-سقوط-کرده-از-ارتفاعات-طارم
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با بیش از ۶ ساعت تلاش، کوهنورد ۴۸ ساله سقوط کرده از ارتفاعات بنارود طارم توسط تیم‌های کوهستان زنجان و این شهرستان نجات پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حکمت‌اله هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گزارش سقوط کوهنورد از ارتفاعات بنارود شهرستان طارم مرز بین استان زنجان و گیلان ساعت ۱۲:۵۲ توسط هموطنان برای امدادرسانی به ندای امداد اطلاع داده شد.

بیشتر بخوانید

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله یک تیم کوهستان از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در مسیر زنجان به تهم و تیمی دیگر از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای سرخه دیزج شهرستان طارم به منطقه اعلام شده اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این تیم‌های هشت نفره از نیروهای عملیاتی همراه با یک دستگاه آمبولانس و خودروی سبک کمک‌دار و مجهز به تجهیزات مورد نیاز شدند.

هاشمی اذعان کرد: تیم‌های کوهستان پس از رسیدن به منطقه، مصدوم را پانسمان، بانداژ، و تثبت کرده به شهر آببر مرکز شهرستان طارم منتقل کردند.

وی تاکید کرد: تیم‌های کوهستان هلال احمر پس مصدوم را در آببر تحویل اورژانس داده و با بالگرد دانشگاه علوم پزشکی جهت مداوا به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان منتقل شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: پایان عملیات امدادرسانی به این کوهنورد سقوط کرده ۱۹:۵ پایان یافت. 

هاشمی یادآوری کرد: در سانحه واژگونی یک دستگاه تریلر در کیلومتر ۲۵ جاده خدابنده به همدان نجاتگران پایگاه امداد و نجات جاده‌ای زرین‌رود توانستند راننده محبوس در داخل خودرو را رهاسازی کرده و نجات دهند.

 وی افزود: گزارش این سانحه توسط مردم‌اطلاع داده شد و ۲ تیم عملیاتی همراه با آمبولانس و ست نجات برای امدادرسانی اعزام شدند.

مدیر عامل جمعيت هلال‌احمر استان زنجان، زمان وقوع این سانحه را ساعت ۱۲:۲۷ دقیقه بیان کرد که پایان عملیات رهاسازی و امدادرسانی ۱۴ ثبت شد.

هاشمی از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر