logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۹
[ شناسه خبر : ۳۲۳۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه نوربهار خدابنده:

کرامت‌های امام رضا(ع) زبانزد است

کرامت‌های-امام-رضا(ع)-زبانزد-است
امام جمعه نوربهار خدابنده گفت: کرامت‌های حضرت امام رضا(ع) حقیقتا از شماره خارج و بی‌منتهاست.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»حجت‌الاسلام علی ذوالقدری اظهار کرد: زندگی و فضایل امام رضا(ع) دریای بیکرانی است که هر چه در مورد آن گفتگو شود، انتهایی برایش یافت نمی‌شود و امام هشتم شیعیان، مظهر جود، کرم و علم و بندگی است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: امروزه حرم رضوی، در ایران و در شهر مشهد مقدس واقع است و سالانه زیارتگاه میلیون‌ها مسلمان از کشورهای مختلف است.

امام جمعه نوربهار ادامه داد: ائمه اطهار(ع) چون حجت‌های الهی بر بندگان هستند، برای اثبات حقانیت خویش و همچنین تقویت قلوب مؤمنین و برای آرامش دلهای مشتاق، از خود معجزه و کرامت نشان می‌دهند.

وی افزود: همچنین علاوه بر بحث کرامت و معجزه، امامان معصوم علیهم السلام مظهر رحمت و رأفت و مهرورزی بودند و دائما موجبات روشنایی چشم مردم و مخصوصا مؤمنین را فراهم می‌کردند.

امام جمعه نوربهار به ساده زیستی امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت امام رضا(ع) همیشه تابستان‌ها بر روى حصیر مى‌نشست و زمستان بر روى پلاس«گلیم» و لباس تن آن حضرت لباس درشت و نامرغوب بود، مگر زمانى‌که با مردم ملاقات داشت که در آن هنگام با لباس مرغوب نزد آنان مى‌آمد.

وی به سیره اخلاقی امام رضا(ع) اشاره و بیان داشت: نمونه‌های فراوانی از برخورد نیک امام در معاشرت با دیگران نقل شده است و رفتار محبت‌آمیز و هم سفره شدن امام با بردگان و زیردستان حتی پس از ولیعهدی نمونه‌ای از این گزارش‌ها است.

حجت‌الاسلام ذوالقدری ادامه داد: یکی از اهداف شوم مأمون از مسألۀ ولایت عهدی امام رضا(ع) این بود که آن حضرت را با نزدیک کردن به دستگاه پر زرق و برق و برخوردار از لذائذ و نعمت‌های مادی خود، به دنیاپرستی و جاه طلبی متهم کند؛ ولی مناعت طبع و عزت نفس پیشوای هشتم(ع) نقشه مأمون را نقش بر آب ساخت.

وی افزود: امام(ع) پس از پذیرش ولایت عهدی نیز با بی‌اعتنایی تمام به تشکیلات سلطنتی مأمون، به زندگی ساده و بی‌آلایش دوران پیش از ولایت عهدی خود ادامه داد و حتی در برابر سیاست مأمون که سعی می کرد آن حضرت را وارد کارهای حکمتی بکند، فرمود: "این امر هرگز نعمتی برایم نیفزوده است، هنگامی که در مدینه بودم دست خطم در شرق و غرب نفوذ داشت. در آن زمان بر استرم سوار می شدم و (با آرامی و آزادی) کوچه های مدینه را می پیمودم و این حالت از همه چیز برایم عزیزتر و مطلوبتر بود".

امام جمعه نوربهار به کرامت‌های رضوی اشاره کرد و گفت: کرامت‌های حضرت امام رضا(ع) حقیقتا از شماره خارج و بی‌منتهاست و روی آوردن به مضجع شریف آن بزرگوار با صدق نیت و خلوص دل مشمول جلب عنایت و بزرگواری این امام همام خواهد شد.

وی افزود: شیخ طبرسی در این زمینه می‌گوید: «آنچه مردم پس از شهادت وی تا زمان ما از برکت مشهد مقدس آن حضرت و علامات و عجائبی که مشاهده کرده‌اند و موافق و مخالف بدان تصدیق نمودند از حد شمارش خارج است. در این مشهد مقدس کور مادرزاد و دیگر مریضان شفا یافتند و دعاها مستجاب و جاجت‌ها برآورده شده که بسیاری از این‌ها را خود مشاهده کردیم و نسبت به آن علم یقینی که شک در آن راه نیابد، پیدا نمودیم».

حجت‌الاسلام ذوالقدری افزود: شیخ حر عاملی هم می‌گوید: «من هم مثل شیخ طبرسی بسیاری از این معجزه‌ها را مشاهده کردم و یقین برای من حاصل شد، همان‌گونه که برای او یقین حاصل شده بود و در مدت مجاورت من در مشهد مقدس که ۲۶ سال می‌شود، در این خصوص چیزهایی شنیدم که از شمارش گذشته و در خاطر ندارم.»

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر