logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۲۳۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

امام رضا(ع) بهترین الگو برای زندگی بشریت است

امام-رضا(ع)-بهترین-الگو-برای-زندگی-بشریت-است
امام جمعه قیدار با بیان اینکه امام رضا(ع) بهترین الگو برای زندگی بشریت است، گفت: امام رضا(ع) به اخلاق عالی و ممتاز، آراسته بودند و بدین سبب دوستی عام و خاص را به خود جلب کردند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از نسیم اشراق حجت‌الاسلام موسوی با تسلیت ایام شهادت امام رضا(ع) اظهار کرد: امام رضا(ع) با اخلاق و شخصیت حسنه خویش مردم را جذب می کرد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این ویژگی اخلاقی و شخصیتی امامان و بزرگان دینی است کە مردم را مجذوب خود کردە است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: ابراهیم ابن عباس کە دشمن امام رضا(ع) بودە است، چند ویژگی امام رضا(ع) را بسیار والا برشمردە کە همین ویژگی‌ها او را از سایر مردم متمایز کردە است.

وی با اشاره به ویژگی مهم رفتاری امام رضا(ع) عنوان کرد: جفا نکردن بە دیگران با کلام، قطع نکردن کلام و داشتن ادب در برابر دیگران و برتر ندانستن خود در مقابل دیگران از ویژگی‌های بارز امام رضا(ع) است.

امام جمعه قیدار ادامه داد:ادب و تواضع امام رضا(ع) نسبت به دیگران به اندازه‌ای بود که اگر فردی بر امام(ره) وارد می‌شد ایشان به خاطر احترام گذاشتن به آن فرد از جایشان برمی‌خاستند و او را در مناسبت‌ترین مکان‌ها جا می‌دادند.

وی افزود: اخلاق یکی از عناصر مهم شخصیت انسان و کاشف ماهیت ذات، و درون اوست و امام رضا(ع) به اخلاق عالی و ممتاز، آراسته بودند و بدین سبب دوستی عام و خاص را به خود جلب کردند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: در احادیث رسیده از اهل بیت(ع) به وفور درباره حسن خلق و خوشخویی سخن به میان آمده است و در این میان آموزه های امام رضا(ع) در باب خوشرویی می‌تواند ما را در جهت نیل به اخلاق حسنه و کسب رضایت الهی یاری کند.

وی افزود: امام رضا(ع) در این زمینه به نقل از پدران بزرگوارشان به نقل از پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید:"الخلق السیی ء یفسد العمل کما یفسد الخل العسل "؛ بد اخلاقی عمل را تباه می کند، چنانکه سرکه عسل را تباه می‌کند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر