logo
امروز : چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۵
[ شناسه خبر : ۳۲۲۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره آموزش پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی استان زنجان:

موتورسواران ۳۵ درصد جانباختگان حوادث رانندگی هستند

موتورسواران-۳۵-درصد-جانباختگان-حوادث-رانندگی-هستند
رئیس اداره آموزش پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی استان زنجان گفت: ۳۵ درصد جان باختگان حوادث رانندگی درون شهری زنجان موتورسواران هستند.

مجید باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه آمار ارائه شده مربوط به چهار ماهه نخست امسال است گفت: بیشترین تصادفات منجر به فوتی مربوط به راکبان و ترک‌نشینان موتورسیکلت‌ها است. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: ۱۹ نفر در مسیرهای درون شهری استان بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که متاسفانه از این تعداد پنج نفر مربوط به موتور سواران است. 

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان عنوان کرد: موتور سواران با انجام حرکات نمایشی و عدم استفاده از کلاه ایمنی معمولا مرتکب تخلفاتی می‌شوند که باعث به خطر انداختن جان خود و دیگران می‌شود. 

باقری ابراز کرد: عدم استفاده از کلاه ایمنی، نداشتن گواهینامه، تردد با سرعت بالا، ورود به پیاده روها و پارک‌ها را از جمله مواردی است که متاسفانه توسط موتورسوران انجام شده و بیشترین علت حوادث نیز مربوط به موتورسیکلت سواران، عدم توجه به جلو و رعایت نکردن حق تقدم است. 

وی اضافه کرد: موتورسیکلت به عنوان وسیله نقلیه ارزان و سریع به یکی از انتخاب‌های رانندگان برای تردد در سطح شهر تبدیل شده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر