logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۲۱۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان در گفتگو با موج‌رسا:

کربلا و واقعه عاشورا سرشار از امیدآفرینی است

کربلا-و-واقعه-عاشورا-سرشار-از-امیدآفرینی-است
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه دقت در حادثه عاشورا و آثاری که امروز در جهان دارد بسیار امیدآفرین است، گفت: درس‌های بزرگی را می‌توانیم از مکتب امام حسین علیه‌السلام در عاشورا برای زندگی امروز خودمان برداشت کنیم.

حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: درس‌های بزرگی را می‌توانیم از مکتب امام حسین علیه‌السلام در عاشورا برای زندگی امروز خودمان برداشت کنیم مسئولیت‌پذیری در قبال جریان حق و سکوت نکردن در برابر جریان باطل از مهم‌ترین درس‌های عاشوراست.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه از درس‌های مهم عاشورا که امروز بسیار برای ما کارگشا هست، رعایت اولویت‌‌ها در مسیر رسیدن به اهداف متعالی است گفت: ما برای ایجاد نظام اسلامی از همه چیزمان گذشتیم و انقلابی عظیم و الهی را در این کشور بر پا کردیم و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در مسیر حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی، برای گذر از مشکلات امنیتی و در دفاع از ناموسمان، در دفاع مقدس و دفاع از حرم و حریم، از مال و جانمان دریغ نکردیم و امروز ثمره شیرین امن‌ترین کشور در ناامن‌ترین نقطه جهان را هر روز با تمام وجودمان درک می‌کنیم.

امام جمعه ماهنشان اذعان کرد: اما کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا امروز هم ادامه دارد، امروز هم همان اهداف متعالی باید دنبال شود.

به گفته وی امروز وظیفه‌ای که بر دوش یاران عاشورایی اباعبدالله الحسین علیه‌السلام سنگینی می‌کند مقاومت صبورانه در مسائل اقتصادی و مبارزه مؤثر و همه‌جانبه با مفسدین اقتصادی است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطر‌نشان کرد: امروز وظیفه‌ای که بر عهده ماست بصیرت در جنگ‌های ترکیبی و چند بعدی دشمن است، جنگی که هم لایه‌های فرهنگی دارد و هم لایه‌های اقتصادی، هم ابعاد امنیتی دارد و هم ابعاد رسانه‌ای.

وی تصریح کرد: امروز دشمن برای تحریف واقعیت‌ها، دستاوردها، پیشرفت‌ها و اقدامات حماسه‌آمیز نظام اسلامی جنگی چند لایه را شروع کرده تا این واقعیت‌ها را بپوشاند یا وارونه جلوه دهد یا نقاط ضعفی که البته وجود دارد را بزرگ‌نمایی کند.

امام جمعه ماهنشان با بیان این که دقت در حادثه عاشورا و آثاری که امروز در جهان دارد بسیار امیدآفرین است ادامه داد: روزی که امام حسین علیه‌السلام با آن وضع فجیع در کربلا به شهادت رسید و خاندان ایشان به اسارت رفت شاید کمتر کسی باور می‌کرد که یاد و نامی از آن بزرگوار در تاریخ باقی بماند اما چون کار برای خدا انجام شده بود خداوند آن را الگویی برای همیشه بشریت قرار داد و هر چه زمان می‌گذرد عظمت اقدام امام‌ حسین علیه‌السلام و آثار آن در بیدار کردن فطرت‌های خفته بشریت بیشتر نمایان می‌شود.

وی تاکید کرد: آنچه از مکتب حسینی و معارف عظیم عاشورا می‌آموزیم این است که تنها راه برای رسیدن به چنین قدرتی که بتواند انسان را جاودانه کند، تکیه بر قدرت لایزال الهی است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطر‌نشان کرد: یاد و نام خدا در دل انسان‌های مؤمن آرامشی ایجاد می‌کند که برای رسیدن به ملاقات پروردگار بزرگترین سختی‌ها و ناملایمات را صبورانه تحمل می‌کنند و عاشقانه برای رسیدن به اهداف خویش تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: مجاهدت‌های یاران اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در کربلا و مجاهدت‌های یاوران امروزی آن حضرت در دفاع مقدس و دفاع از حرم و حریم نظام مقدس اسلامی گواه صادقی بر این سخنان است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر