logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۲۰۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

بانکداری ربوی باعث کاهش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی است

بانکداری-ربوی-باعث-کاهش-سرمایه-اجتماعی-نظام-جمهوری-اسلامی-است
امام جمعه خرمدره گفت: مسئولان باید توجه کنند که بانکداری ربوی یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمدره با اشاره به بیانات راهگشای رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: محور بیانات ایشان در اولویت بودن اقتصاد، فرهنگ، نمود فعالیت‌های بنیادین اقتصادی در معیشت است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: بیانات رهبر معظم انقلاب در حمایت و تمجید از دولت همراه با تذکرات الگوی مهم انتقاد سازنده همراه با اعتماد به مسئولان است. 

امام جمعه خرمدره با تاکید بر اینکه کمک به قوه مجریه وظیفه همگانی است ادامه داد: اقدامات ضد تورمی دولت می‌تواند شیرینی اقدامات زیرساختی دولت را به مردم نشان دهد. 

وی با اشاره به اینکه توجه به اولویت‌ اقتصادی و فرهنگی؛ در کنار هم نشان‌دهنده دغدغه ایشان مبنی بر تأمین معیشت همراه با تأمین فرهنگ دینی جامعه است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد گفت: دغدغه فرهنگی رهبر معظم انقلاب باید در برنامه هفتم کشور نمود عینی داشته باشد. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور تصریح کرد: بسیاری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی امروز، محصول کوتاهی در اقدامات بنیادین فرهنگی است. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خرمدره با تقدیر از افتتاح فاز 11 ابرپروژه پارس جنوبی گفت: این پروژه که ابتدا با شرکت‌هایی قرارداد بسته بود که ناتمام ماند؛ اما با تلاش متخصصان و مهندسان ایرانی، دولت ابتکار عملی برای ازسرگیری و تکمیل پروژه در یک بازه زمانی قابل‌توجه دوساله انجام داد.

وی ادامه داد: دولت مسئولیت تکمیل فاز ۱۱ را برعهده گرفت و با تخصص و تلاش متخصصان و مهندسان ایرانی، این پروژه در عرض دو سال با موفقیت نهایی شد. افتتاح این ابر پروژه در طول دوسال و حدود ۴سال زودتر از موعد مقرر نشان می‌دهد نگاه‌ها و رویکردها و جهت‌گیری‌های دولت‌ هم به لحاظ اعتماد به توانمندی‌های داخلی بوده و هم به لحاظ فنی یک اقدام بدیع و بی‌سابقه بوده که مایه افتخار برای کشورمان است. 

امام جمعه خرمدره با اشاره به اینکه جنگ اوکراین و روسیه در واقع جنگ آمریکا و اروپا با روسیه است گفت: آمریکا و اروپا و به ویژه آمریکا از طرفی جهت افزایش نفوذ ناتو به مرزهای روسیه و تضعیف رقیب اصلی خود بودند؛ از طرفی یکی از فلسفه‌های مهم این جنگ ایجاد بهانه برای فروش اسلحه و درآمدزایی بود. افزایش چند برابری بودجه نظامی برخی کشورهای اروپایی به ویژه آلمان، نشان از سستی دیدگاهی بود که تعطیلی صنعت نظامی را عامل پیشرفت و اقتدار می‌دانستند. 

وی افزود: در عین حال اصلی‌ترین آسیب از قبل جنگ؛ چه در ارتباط با افزایش بودجه نظامی و چه از قبل تحریم‌ها علیه روسیه، متوجه اروپا بوده و تضعیف اروپا به عنوان متحد آمریکا، به تضعیف قطعی خود آمریکا منجر خواهد شد. 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خرمدره با اشاره به روز بانکداری اسلامی، با تحلیل آسیب‌های بانکداری ربوی گفت: اصلاح روش‌های بانکداری با پشتوانه قوانین کارشناسی شده از سویی و تقویت بنیه‌ اقتصادی و پول ملی از سوی دیگر، از پیش نیازهای اصلی بانکداری اسلامی است. 

وی عنوان کرد: مسئولان باید توجه کنند که بانکداری ربوی یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی است. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به روز تعاون و مشارکت در بیانیه گام دوم گفت: (انقلاب اسلامی) مشارکت مردمی را در موضوعات اجتماعی افزایش چشم‌گیر داد. پس از انقلاب، مردم در مسابقه خدمت‌رسانی در کمبودهای اجتماعی مشتاقانه شرکت می‌کنند.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴