logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۲۰۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

حضرت زینب (س) پیام آور قیام عاشورا است

حضرت-زینب-(س)-پیام-آور-قیام-عاشورا-است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه عاشورا که خود مصداقی از انجام تکالیف دینی و عمل به دستورات الهی بود گفت: حضرت زینب (س) پیام آور قیام عاشورا است.

ابوالفضل رفیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه انسان باید حقیقت امور را بشناسد تا بتواند صبر کند، اگر انسان بداند که در پس آنچه برایش اتفاق می‌افتد، چه حقیقت و حکمتی نهفته است، آن گاه در برابر سختی‌ها صبر و شکیبایی می‌کند گفت: این امر در حضرت زینب(س) مصداق می‌یابد.

بیشتر بخوانید

وی گفت: با توجه به نزدیک شدن به اربعین سید و سالار شهیدان همه عاشقان اباعبدالله به نحوی برای حضور در مراسم پیاده رویی اربعین حسینی حضور به هم می‌رسانند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان عنوان کرد: اربعین یاد آور ۴۰ روز دوره اسارت و مصیبت‌هایی است که بعد از واقعه عاشورا علیه اهل بیت (ع) امام حسین (ع) روا شد مخصوصا حضور حضرت زینب (س) در این واقعه برای زنده نگه داشت اهداف قیام  ابا عبدالله (ع) امر به معروف و نهی از منکر مهم و موثر بود.

رفیعی ابراز کرد: حضور حضرت زینب کبری (ع) در واقعه عاشورا و سخنرانی‌های ایشان چهره سیاه دشمنان ابا عبدالله را سیاه‌تر کرد و اهداف قیام امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان با گذشت چند دهه باز پا برجا است و تازگی دارد.

وی تاکید کرد: حضرت زینب (س) این بانوی گرامی پس از شهادت برادر بزرگوارش امام حسین (ع) و یاران فداکار ایشان، وظایف خویش را به خوبی انجام داد و حماسه حسینی را برای همیشه ماندگار ساخت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان تصریح کرد: نقش ارزنده ایشان علاوه بر محافظت از امام سجاد (ع) و اطفال و اسرای کربلا، تلاش در رساندن پیام امام حسین علیه السلام بوده است.

رفیعی افزود: حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد علیه السلام می‌بایست پیام خون شهدا کربلا را به گوش همگان برسانند تا این قیام برای همیشه ماندگار شده و درس آموز باشد و یزید و یزیدیان رسوا شوند و البته زینب سلام الله علیها به خوبی از عهده این وظیفه برآمد .

وی عنوان کرد: به راستی که زیبا بیان شده است که اگر حضرت زینب (س) نبود کربلا در کربلا می‌ماند و هرگز وقایع و حقایق قیام بازگو نمی‌شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان تصریح کرد: این موضوع از چند جنبه قابل بررسی است اولا مردم، خانواده‌ها، زنان و کودکان در داخل کشور عراق، مسلمانان و شیعه و از سایر ادیان دیگر در این همایش عظیم پیاده رویی شرکت کرده و پیاده رویی را به یاد و خاطر اهل بیت (ع) طی می‌کنند.

رفیعی ابراز کرد: شرایطی که منجر به حادثه و شهادت ابا عبدالله شد حضرت زینب (س) نقش روشنگری داشتند و ضمن مراقبت و محاقظت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان در مواقع لزوم اقدام به افشاگری حکومت ظالم نمود.

وی ابراز کرد:  اگرچه حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا بسیار بی تابی می‌کردند، ولی امام حسین(ع) دعا کردند که خداوند آرامش و سکینه را بر قلب ایشان فرود آورد و بدین ترتیب، ایشان آرامش پیدا کردند و تمام سختی‌ها و مصیبت های کربلا را تحمل کردند و توانستند پیام کربلا را به گوش کسانی که از آن غافل بودند و از ترس، به یاری سیدالشهداء(ع) نیامدند، برسانند.

 

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر