logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۰
[ شناسه خبر : ۳۲۰۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان:

تنها مدرسه کانکسی منطقه قره‌پشتلو زنجان با حمایت خیران برچیده می‌شود+ فیلم

تنها-مدرسه-کانکسی-منطقه-قره‌پشتلو-زنجان-با-حمایت-خیران-برچیده-می‌شود+-فیلم
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: در دهستان قره‌پشتلو تنها یک مدرسه به صورت کانکسی در روستای جزوان فعال است و با رایزنی که با اداره کل نوسازی شد مقرر است تا خیری نسبت به احداث مدرسه در این روستا اقدام کند.

جلال غورقانلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ بر اساس اولویت موجود ۱۳۶ برنامه عمرانی و غیرعمرانی در روستاها توسط قرارگاه در شهرستان زنجان در نظر گرفته شد گفت: عمده فعالیت‌ها بر اساس اولویت موجود، رفع تنش آبی در روستاها بود و برنامه‌ریزی شد تا ۸ روستا با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و همراهی برخی ارگان‌های دیگر تا پایان سال جاری مشکلات آب این روستاها حل شود.

بیشتر بخوانید

وی در بخشی دیگر افزود: برخی مدارس در سال‌های دور احداث شده‌اند و فضای فیزیکی نیاز به اقدامات عمرانی دارد و تا پایان شهریور ماه بهسازی در این مدارس انجام خواهد شد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: در دهستان قره‌پشتلو فقط یک مدرسه به صورت کانکسی است و با جلسه‌ای که با اداره کل نوسازی برگزار شده مقرر است تا خیری نسبت به احداث مدرسه در روستای جزوان اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه کارگروه اشتغال و معیشت بر اساس شغلی که اهالی روستاها داشته که عمدتا دامداری و کشاورزی بوده تشکیل شده است گفت: با مشورت جهاد کشاورزی شهرستان، استان و بخش اقداماتی انجام شده و یکی از این‌ها، کشت گل محمدی در دهستان قره‌پشتلو پایین در یکی از روستاها است و اگر به نتیجه مطلوب برسیم کشت این محصول در سایر روستاها نیز آغاز خواهد شد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه کشت گل محمدی در دو روستا در دهستان قره‌پشتلو بالا از سال‌های گذشته آغاز شده بود گفت: به نتیجه مطلوب در این راستا رسیده‌ایم و علاوه بر ایجاد اشتغالزایی فصلی برای ۸ نفر، به لحاظ اقتصادی نیز شرایط بهبود یافته است.

وی بیان کرد: در حوزه سایر محصولات کشاورزی نیز فعالیت‌های عمده‌ای در خصوص برند‌سازی انجام شده است. دهستان قره‌پشتلو قطب برداشت عدس در استان است به طوری که یک هزار ۲۰۰ بهره‌بردار در حال تولید ۶ هزارو تن از این محصول هستند. 

غورقانلو با بیان اینکه با سرمایه‌گذاری یک نفر در روستای قبله‌بولاغی یک کارگاه بوجاری راه‌اندازی شد گفت: همین امر سبب دید مثبت در کشاورزان شده است و افراد دیگری نیز به این کار اقدام کرده‌اند تا محصولات تولیدی برای بوجاری به استان اردبیل ارسال نشود.

وی با اشاره به اینکه محصولاتی همچون عدس، نخود در حوزه بازار‌رسانی دیگر مشکلاتی ندارند گفت: بازاررسانی به موقع سبب شده تا کشاورزان به لحاظ افتصادی نیز تقویت شوند.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی استان زنجان با بیان اینکه برای تقویت حوزه دامداری نیز برنامه توانمند‌سازی دامداران در نظر گرفته شده است گفت: با احصا مشکلات مقرر شد تا سواد دامداران با کمک کارشناسان تحصیل کرده، بهبود یابد چراکه افزایش اطلاعات دامداران در حوزه خوراک دام و بیماری‌ها کمک کننده در بهتر شدن شرایط دامداری در منطقه شده است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر