logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۱۹۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل ثبت احوال استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

70 درصد شناسنامه‌ها در استان زنجان مکانیزه است

70-درصد-شناسنامه‌ها-در-استان-زنجان-مکانیزه-است
مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه در گذشته زمانی صدور شناسنامه نوشتن شناسنامه‌ها دستی، دارای جلد قرمز و عکس وصل شده و دارای مهر بود گفت: 70 درصد شناسنامه‌ها در استان مکانیزه است.

مهدی ژاله چیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه نوشتن شناسنامه‌ها از حالت دستی خارج شده و به حالت مکانیزه و تایپ شده تغییر کرده است گفت: تمام اطلاعات بر روی شناسنامه فرد بدون دخل و تصرف در پایگاه داده جمعیت کشور اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی گفت: در گذشته صدور شناسنامه و نوشتن شناسنامه‌ها دستی بود و شناسنامه‌ها دارای جلد قرمز، عکس وصل شده و دارای مهر بودند.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان ابراز کرد: بدین صورت که عکس متقاضی روی شناسنامه چاپ می‌شود و دیگر نیازی به عکس 4*3 برای صفحه اول شناسنامه نیست.

ژاله چیان گفت: در شناسنامه‌های جدید یک صفحه نایلونی که به اصطلاح لمینت شده است وجود داشته که بر روی شناسنامه قرار می‌گیرد و باعث حفظ اطلاعات مندرج بر روی شناسنامه فرد می‌شود و شناسنامه از قلم خوردگی یا دست کاری محفوظ است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان افزود: در گذشته اطلاعات مربوط به فرد درشناسنامه نوشته شده ولی امروز اطلاعات مستقیما از طریق پایگاه داده ثبت احوال این اطلاعات بر روی شناسنامه چاپ می‌شود.

ژاله چیان ابراز کرد: زمانی که کد ملی فرد به سیستم داده می‌شود از طریق پایگاه داده جمعیت کشوراین اطلاعات بر روی شناسنامه فرد بدون دخل و تصرف اعمال می‌شود.

وی عنوان کرد: این روش باعث شده اطلاعات بر روی شناسنامه کاملا صحیح و دوما امکان دست بردن در اطلاعات مندرج در شناسنامه فرد وجود ندارد و بعد از تحویل شناسنامه به فرد امکان تغیییرات بر روی اطلاعات مندرج بر روی شناسنامه نیست.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: تمام اطلاعات فرد متقاضی شناسنامه به تمام سازمان‌ها داده شده است و احراز هویت همان لحظه به صورت آنلاین انجام می‌شود و اطلاعات در سیستم به روز بوده و بدون همراه داشتن شناسنامه کارهای احراز هویتی فرد انجام می‌شود.

ژاله چیان گفت: تمام اطلاعات فرد در پایگاه داده جمعیت کشور وجود دارد و به صورت آنلاین در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار داده شده که این روش بزرگترین مزیت شناسنامه‌های جدید است.

وی تاکید کرد: شناسنامه‌های جدید با طراحی جدید، اندازه کوچکتر، کیفیت مواد اولیه در کاغذ، چاپ عکس روی شناسنامه و داشتن بارکد شماره ملی، عمر و قابلیت‌های امنیتی بیشتری دارد.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان ابراز کرد: تعویض شناسنامه سال گذشته 50 تومان بوده و در سال 1402 قیمت در نظر گرفته شده هم همین قیمت بوده و تغییر نکرده است.

ژاله چیان تاکید کرد: افراد هر چند بار اقدام به تعویض شناسنامه کنند هزینه همان 50 هزار تومان است و 70 درصد شناسنامه‌ها در استان مکانیزه است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر