logo
امروز : سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۰
[ شناسه خبر : ۳۱۹۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
وزیر راه و شهرسازی:

پروژه‌های مسکن ملی زنجان به متوسط پیشرفت ۵۰ درصدی رسیده است

پروژه‌های-مسکن-ملی-زنجان-به-متوسط-پیشرفت-۵۰-درصدی-رسیده-است
وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه‌های مسکن ملی در زنجان با تمام مشکلات موجود و محدودیت منابع در حال پیشروی است و اغلب به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» مهرداد بذر پاش امروز ۲ مرداد ماه در حاشیه واگذاری تعدادی از مسکن‌های ملی به متقاضیان در استان زنجان گفت: پروژه‌های مسکن ملی در استان زنجان پیشرفت خوبی دارد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: امروز مجموع پروژه‌هایی که در استان افتتاح می‌شود در حدود ۳۷۰۰ باب منزل مسکونی است که در این دولت آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه‌ها با تمام مشکلات موجود و محدودیت منابع در حال پیشرفت است و اغلب به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

وی ادامه داد: ۱۷ هزار پروژه در استان زنجان تخصیص زمین شده است و بیش از ۵۰۰ هکتار زمین نیز در شهر زنجان تامین شده است هر چند در برخی شهرستان‌های استان مشکل تامین زمین وجود دارد و به زودی مرتفع خواهد شد.

بذر‌پاش گفت: اصلی‌ترین متقاضیان مسکن ملی در زنجان حضور دارند؛ مشکلات زمین عموما مرتفع شده و در شرق و غرب زنجان پروژه‌های مسکن در حال اجرا است.

وی بیان کرد: هدف‌گذاری شده تا در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ تعدادی از واحد‌های باقی‌مانده که به پیشرفت خوبی رسیده‌اند نیز به اتمام و به دست مردم برسد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: سیاست‌های مختلفی در دولت وجود دارد که یکی از این سیاست‌ها ساخت مجتمع‌های مسکونی است و استان زنجان نیز به رشد خوبی در این راستا رسیده است.

بذرپاش، ادامه داد: پروژه‌هایی که امروز بازدید و یا تحویل داده شد جزء محورهای مجتمع‌سازی هستند. استان زنجان در خصوص نهضت ملی مسکن با سرعت خوبی پیش می‌رود و خوشبختانه پس از یک سال شاهد نهضت تحویل خواهیم بود.

وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه سیاست دیگر ساخت مسکن‌های ویلایی و تک طبقه است و این محور نیز وضعیت خوبی دارد، اذعان کرد: محور دیگری که مورد توجه قرار گرفته شود طرح جوانی جمعیت است. لازم به ذکر است که تسهیلات طرح ملی مسکن نیز شامل طرح جوانی جمعیت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از محورهای مهم راه‌وشهرسازی در خصوص بافت فرسوده و ناکارآمد است، اذعان کرد: یکی از بهترین روش‌های تولید مسکن، به‌سازی و نوسازی مسکن‌های فرسوده است‌؛ با این‌حال باید امنیت و سلامت شهروندان ساکن در بافت فرسوده تامین شود.

بذرپاش با اشاره به اینکه یکی دیگر از سیاست‌ها واگذاری زمین در روستاها است، اضافه کرد: واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین تا پایان سال در روستاها در دستور کار وزارتخانه است. نهضت واگذاری مسکن سرعت تولید مسکن در روستا را افزایش خواهد داد و توسعه مناطق روستا را رونق می‌دهد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر