logo
امروز : یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۷
[ شناسه خبر : ۳۱۸۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان:

حفظ جایگاه مسجد در حل مشکلات منطقه و محله مهم است

حفظ-جایگاه-مسجد-در-حل-مشکلات-منطقه-و-محله-مهم-است
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان با بیان اینکه تشکیل شورای امر به معروف در مساجد امری مهم است گفت:حفظ جایگاه مسجد در حل مشکلات منطقه و محله مهم است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»حجت الاسلام سجاد ناصر در مراسم بزرگداشت روز جهانی مساجد که در تاریخ 30 مردادماه در مسجد علی ابن ابیطالب  (ع)  منطقه گلشهر زنجان برگزار شد با بیان اینکه  هدف از تشکیل امر به معروف و نهی ازمنکر در مساجد بسیار متعالی است گفت: امروز امر به معروف یک واجب فراموش شده در اجتماع است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر با توجه به  ابلاغیه که از مرکز صورت گرفته است اقدام به تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد استان کرده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان ابراز کرد: هدف از تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد تاثیرگذاری اعضا فعال شورای مساجد، کانون بسیج، امام جماعت، هیئت امنای مسجد و فعالین محله در جامعه است که افراد می‌توانند عضو شورای امر به معروف در مساجد، محلات و جامعه باشند.

حجت‌الاسلام ناصر افزود: بهترین و مهمترین مکان برای پایداری و استحکام خانواده‌ها مساجد محلات است و مسجد به عنوان محور فعالیت محلات با حضور اعضا تاثیر‌گذار محله از جمله هیئت امنا و امام جماعت باعث حل مشکلات و معضلات اجتماعی در جامعه می‌شود.

وی گفت: هدف از تشکیل امر به معروف و نهی از منکر در مساجد بسیار متعالی است و امروز امر به معروف یک واجب فراموش شده شرعی در اجتماع است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان ابراز کرد: طوری که در این مقوله شهید مطهری می‌فرمایند: اگر جامعه مسلمین دارای معضلات و مشکلات است نشات گرفته از عدم شناخت جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، یا بی‌اطلاع یا کم اطلاعی از این واجب شرعی است که اگر اطلاعی داشته باشیم در واقع بی‌اطلاع یا کم توجه به مسائل هستیم لذا مشکلات جامعه مسلمین نتیجه بی‌توجهی در این فریضه مهم الهی است.

حجت‌الاسلام ناصر افزود: اگر فریضه الهی در خانواده، محلات، مساجد و ادارات مورد بررسی قرارگیرد وضعیت این چنین نبود در واقع متاسفانه فاصله‌ای که بین معارف و معروف‌ها در جامعه افتاده است.

وی گفت: حفظ جایگاه مسجد در حل مشکلات منطقه و محله مهم است و افرادی که در محلات نفوذ دارند در امر احیا امر به معروف و نهی از مکر کوشش نمایند.

 

 

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر