logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۱
[ شناسه خبر : ۳۱۸۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
افتخاری از بانوان پرافتخار ابهر؛

دانش آموز پر تلاش ابهری رتبه ۴ کنکور در رشته زبان را کسب کرد

دانش-آموز-پر-تلاش-ابهری-رتبه-۴-کنکور-در-رشته-زبان-را-کسب-کرد
رتبه ۴ کنکور زبان با بیان اينکه مصمم و پایبندی به برنامه را مهم‌ترین عامل برای حضور در کنکور سراسری دانست و گفت: عامل موفقیتم در کنکور حمایت خانواده و تلاش و پشتکارم بود.

مهتاب جبار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: متولد ۲۸ دی ماه ۱۳۸۳ و در کنکور زبان در سهمیه رتبه ۴ و در کشور رتبه ۴۲ رو کسب کرده و در کنکور تجربی در سهمیه رتبه ۵۲ رو کسب کرده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه مادر فوق لیسانس ژنتیک و ماما و  پدر هم متخصص بیهوشی است، گفت: در مدرسه فرزانگان ابهر تحصیل کرده و حمایت‌ها و زحمات خانواده و معلمان بیشترین نقش را در موفقیتش داشته تلاش و پشتکار خودم هم در به وجود آمدن این موفقیت موثر بوده است.

این دانش‌آموز ابهری رتبه ۴ کنکور سراسری زبان تصریح کرد: از تابستان پایه دوازدهم تا عید روزانه ۸ ساعت مطالعه داشته که بعد از عید تا ۱۰ ساعت افزایش پیدا کرده است.

دانش آموز پر تلاش ابهری افزود: سرگرمی مورد علاقه خود را از کودکی کتاب خواندن عنوان کرد و گفت: علاقه به مطالعه و خواندن را تا سال دوازدهم ادامه داده است.

مهتاب جبار گفت: مهم‌ترین ثمره‌ای که از کنکوری بودن نصیب من شد مصمم بودن و پایبندی به برنامه بود که در دانشگاه هم به سودم خواهد بود.

وی با بیان اینکه مادرم کسی بود که از ۳ یا ۴ سالگی من را به کلاس زبان فرستاد و بی‌شک مهم‌ترین نقش را در حمایت روانی و تحصیلی من در این سال‌ها داشت، گفت: پدرم همیشه از کودکی پاسخگوی سوالات متعدد من در حوزه‌های مختلف بود و صحبت کردن با او همیشه به من آرامش و شفافیت ذهن می‌بخشید، آنها الگو و راهنماهای من در این مسیر بودند و بخش بسیار بزرگی از موفقیتم مدیون آن‌هاست.

مهتاب جبار در خصوص تحلیل آزمون‌ها گفت: ابتدا سوالاتی که اشتباه کرده بودم را خودم دوباره حل می‌کردم که ریشه اشتباهم را بفهمم و بعد پاسخ را از روی پاسخنامه دقیق بررسی می‌کردم و اگر نکته‌ای وجود داشت که برایم تازه بود آن را یادداشت می‌کردم. سپس سوالات نزده را به همین صورت بررسی می‌کردم. برای زیست‌شناسی همیشه تمام سوالات را تک تک تحلیل می‌کردم.

این دانش آموز ابهری با بیان اینکه از دوران ابتدایی عادت پیش‌خوانی دروس داشتم، گفت: در دبیرستان معمولا ریاضی و فیزیک را خودم در تابستان از روی کتاب‌های درسی که دانلود می‌کردم مطالعه و تمریناتش را حل می‌کردم و برای تثبیت مطالبم تست کار می‌کردم.

رتبه ۴ کنکور سراسری زبان گفت: رقابت با دوستانم که همگی توانایی علمی زیادی دارند و شایسته بهترین‌ها هستند کمک می‌کرد همیشه برای بهتر شدن تلاش کنم و از تجربیات و علم دوستانم هم استفاده می‌کردم. معلمانم هم همیشه لطف زیادی به من داشتند و علاوه بر تدریس در انگیزه‌بخشی و روحیه دادن به من و دوستانم سهم مهمی داشتند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر