logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۰
[ شناسه خبر : ۳۱۸۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس بهزیستی شهرستان ابهر خبر داد:

شناسایی ۵۷۵ فرد دارای معلولیت در ۷۰ روستای شهرستان ابهر

شناسایی-۵۷۵-فرد-دارای-معلولیت-در-۷۰-روستای-شهرستان-ابهر
رئیس بهزیستی شهرستان ابهر گفت: ۵۷۵ فرد دارای معلولیت در ۷۰ روستای شهرستان ابهر در قالب طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) شناسایی شدند.

به گزارش «موج رسا» و به نقل از روابط عمومی بهزیستی ابهر علی لطیفی اظهار کرد: همه افراد دارای معلولیت ساکن در روستاهای این شهرستان با اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) توسط ۶ تسهیلگر آموزش دیده و با یاری دهیاران و اعضای شورای روستا شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه ۵۷۵ فرد دارای معلولیت در ۷۰ روستای این شهرستان شناسایی شده و توانستند از خدمات متنوع این طرح در راستای توانمندسازی استفاده کنند، گفت: فعالیت‌های C.B.R در پنج شاخه تحت عنوان آموزش، سلامت، معاش، اجتماعی و توانمندسازی در زمینه سلامت فرد مطرح است و شرایط را برای ارتقای سطح سلامت فردی، پیشگیری، مراقبت‌های پزشکی و توانبخشی بهبود می‌بخشد.

رئیس بهزیستی شهرستان ابهر تصریح کرد: صندوق‌های خرد محلی متشکل از افراد کم‌درآمد دارای معلولیت با هدف توانمندسازی و ظرفیت‌سازی آنان تشکیل شده است و در سال گذشته به ۱۲ نفر از افراد دارای معلولیت ۱۵۴ میلیون تومان به عنوان کمک بلاعوض اشتغال و به ۲۸ نفر نیز وام تسهیلات اشتغال‌زایی نزدیک به ۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.

لطیفی افزود: مجریان طرح (CBR) سعی دارند تا با توانمندسازی افراد دارای معلولیت و برابرسازی فرصت‌ها میزان مشارکت اجتماعی آنان را افزایش داده و این قشر را به میان مردم بیاورند تا همچون سایر افراد عادی در جامعه حضور پیدا کنند.

وی گفت: مناسب‌سازی منزل افراد دارای معلولیت، اهدا وسایل کمک توانبخشی، ایجاد زمینه جهت آغاز فعالیت‌های اشتغال‌محور روستایی چون دامداری، باغداری و همچنین آموزش‌های لازم در زمینه ارتقاء کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت را از مهمترین فعالیت‌های صورت گرفته در روستاها توسط مجریان این طرح است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر