logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۳
[ شناسه خبر : ۳۱۷۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد:

برگزاری بیش از 500 کلاس اوقات فراغت در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان

برگزاری-بیش-از-500-کلاس-اوقات-فراغت-در-کتابخانه‌های-عمومی-استان-زنجان-
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه غنی سازی اوقات فراغت از اهم اهداف کتابخانه‌های عمومی است، گفت: در تابستان بیش از 500 کلاس آموزشی در رشته‌های مختلف در سطح استان برگزار می‌شود.

به گزارش موج رسا;و به نقل از روابط عمومی کتابخانه عمومی استان زنجان محمد رضاخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از برگزاری بیش از 500 کلاس آموزشی ویژه اوقات فراغت در رشته‌های مختلف ادبی، هنری، مهارتی، معارفی، روانشناختی و سرگرمی در سراسر کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد.

بیشتر بخوانید

رضاخانی با بیان اینکه کتابخانه عمومی یک پایگاه اجتماعی فرهنگی است، اظهار کرد: کلاس‌های تابستانی «هدهدسفید» از ابتدای تابستان سال جاری با هدف غنی‌سازی و ساماندهی اوقات فراغت، انس با کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی در سراسر کتابخانه‌های عمومی سطح استان زنجان آغاز شد.مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ضمن اشاره به اینکه برقراری عدالت فرهنگی از اهم اهداف برگزاری کلاسهای تابستانی هدهد سفید بوده است، خاطرنشان کرد: پراکندگی این کلاسها متمرکز بر شهرستان خاصی نبوده است و بیش از 10 هزار مخاطب در 82 باب کتابخانه روستایی و شهری سطح استان از این کلاسها استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این کلاس‌ها در حیطه‌های مختلف ادبی، هنری، مهارتی، معارفی، روانشناختی و سرگرمی است، افزود: پیرو تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با ادارات فنی و حرفه‌ای، ورزش و جوانان و میراث فرهنگی و گردشگری، تلاش کردیم ویژه برنامه‌های تابستانی اوقات فراغت از تنوع بالایی برخوردار باشد.

این مسئول با بیان اینکه کلاس‌های تابستانه هدهد سفید تمامی گروه‌های سنی را شامل می‌شود، تصریح کرد: با توجه به ویژگی‌های بوم شناختی و نیاز خاص مخاطبان کتابخانه برنامه‌ریزی صورت گرفت و کلاسها برای تمامی گروه‌های سنی درحال برگزاری است.

وی با بیان اینکه گروه سنی کودک از فعالترین مخاطبان کتابخانه‌های عمومی هستند، گفت: برای این سنین کلاس‌هایی همچون کارگاه‌های نقاشی و طراحی، خلاقیت، نمد دوزی، کاردستی و اوریگامی، نمایش خلاق، لگو، شاهنامه خوانی، نمایش عروسکی، آموزش قرآن، قصه گویی، کتابخوانی گروهی و... اجرا می‌شود.

رضاخانی با اشاره به این نکته که برگزاری کلاس‌های بانشاط، متنوع و متناسب با ذائقه نوجوانان از ابتدا مدنظر بوده است، ادامه داد: نسل نوجوان ویژگی‌های خاص خود را دارد؛ درهمین راستا شاهد برگزاری کلاس‌هایی از قبیل استاپ موشن (انیمیشن سازی، شعر و داستان‌نویسی خلاق، طراحی، ساخت صنایع دستی، آموزش زبان انگلیسی، سفره آرایی و شیرینی پزی خلاق، بافتنی با قلاب، آموزش کامپیوتر، اوریگامی پیشرفته و... بوده‌ایم که خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی نوجوانان مواجه شده است.

رضاخانی با اشاره به کلاس‌های ویژه رده سنی بزرگسال گفت: ایجاد و توسعه کسب و کارهای کوچک و خانگی و غنی‌سازی اوقات فراغت بزرگسالان مورد توجه کتابخانه‌‌های عمومی است.

درهمین راستا کتابخانه‌های شهری و روستایی میزبان برگزاری کلاس‌هایی از قبیل دوره پرورش قارچ، فیروزه کوبی روی مس، کارگاه‌های مشاوره خانواده و فرزندپروری، خیاطی، چرم‌دوزی، ساخت ظروف رزینی، پرورش زعفران و گلهای آپارتمانی، چاروق دوزی، شیرینی پزی، سفره آرایی و میوه آرایی، نگهداری و تعمیرات لوازم خانگی و قطعات خودرو و... بوده‌اند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت منحصر به فصل تابستان نیست و تلاش می‌کنیم این کلاسها در طول سال استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر